A bejelentés már tavaly júliusban megvolt, de mostantól egészen biztos, hogy a Porsche is beszáll a Formula E-be, ugyanis az FIA elfogadta a jelentkezésüket a konstruktőrök közé. Az elektromos formaautók sorozata így lesz egyre érdekesebb.

Nagy meglepetés volt a Porsche bejelentése múlt nyáron, amikor elárulták, hogy gyári csapattal szállnak be a Formula E-be, és ezért még a Le Mans-i küzdelmet is otthagyják, ahol annyi sikert arattak már. Persze éppen abból következett logikusan ez a döntés, hiszen már a 24 órás futamra készített Porsche 919 is hibrid hajtású volt, ahonnan a tisztán elektromos hajtású versenyautó a következő lépés.

Nemrég mutatták be a Formula E széria új versenyautóját, a Gen2 névre keresztelt gép pedig nemcsak jóval látványosabban néz ki, hanem még izgalmasabb futamokat ígér, hiszen immár a teljes versenytávot kibírja egy feltöltéssel. A szabályok értelmében minden csapat ugyanazt a karosszériát és akkumulátort kapja, de minden más alkotóelem, így az elektromotor, inverter, erőátvitel, differenciál, futómű és fékrendszer is a konstruktőrök saját fejlesztése.

Még egy kicsit várnunk kell, hogy lássuk az elektromos Porschét versenyezni, hiszen csak 2019 elején kapják meg az autókat, akkor kezdődhet a hajtáslánc tesztelése. A csapat pedig 2019 végén, a Formula E hatodik szezonjával száll be a küzdelmekbe, és ugyanabban az évben mutatja be a Porsche az első tisztán elektromos típusát, a Mission E szériaváltozatát is, amit a kategória legsportosabb és legfejlettebb autójának ígérnek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Verstappen a „semmiből” nyert, mégis Pérez szemfülessége miatt marad emlékezetes a sanghaji sprint

További cikkeink a témában