Igazi sikerszéria ez a német gyártónál, de vajon mit fognak vezetni 2024-től a minőségre vágyó finom női hölgyek?

A Porsche bejelentette, hogy hamarosan érkezik a Macan új generációja, egy tisztán elektromos modell, amely egyben azt is jelenti, hogy a stuttgarti istálló legkelendőbb modelljéből 2024 körül kivezeti a benzines erőforrásokat. Ezt úgy ünnepeltük meg, hogy még utoljára elmentünk olyan dolgokat csinálni, amiket lassan büntetni fognak. A benzines motorok legénybúcsúján jártunk Varsóban.

Lassan a testtel, még legalább két karácsony és számtalan eljegyzés lehetősége adhat okot arra, hogy családunkba fogadjunk egy benzines Macant, hiszen az elektromos majd csak 2023-ban jön, és bár tervezett a gyermek (már javában zajlanak a tesztelések, kizárt, hogy a szülők meggondolják magukat), azért addig is kellene még pénzt csinálni ebben a napról napra egyre népszerűbb szegmensben. Egy Porsche viszont sajnos nem egy Lada, ami elsőre tökéletes, amelynek modelljei évtizedeket kibírnak komolyabb beavatkozás nélkül. Itt bizony fárad a technika, négyévente ráncfelvarrás, nyolcévente generációváltás jön...

A Porsche 2014-ben dobta piacra ezt az aranytojást tojó tyúkot, ami azóta több mint 600 ezer kertvárosi háztartásban szimbolizálja az élet jól menését.

Ha igazán nagy a boldogság, akkor van Macan a háznál, ha csak elég jól megy, akkor a vele azonos műszaki alapokon gazdálkodó Audi Q5 figyelmeztet arra, hogy mindig van feljebb.

Ez a több mint 600 ezer boldog háztartás ráadásul nagyrészt (80%-ban!) olyan Porsche-tulajdonos, akinek ez az első lovacskás modellje, általa kerültek tartós kapcsolatba a márkával, és erre nagyon büszkék is Stuttgartban. Lehetnek is, hiszen pár ezer kilométernyi Macan-élmény után megjöhet ám az étvágy, és lehet lapozni az étlapon a főételekhez, de ne szaladjunk ennyire előre...

Mit jelent a Macan az életünkben?

Egyrészt azt, hogy ezek az évek most a szabadidő-autókról szólnak; nagy test, nagy élvezet, illetve biztonság, luxus, kényelem, minden kilométeren. Már a Volán is tudta harminc éve, hogy igazán kényelmesen utazni nagy kasztniban lehet, ha többen vagyunk, mint ketten.

Másrészt: a különbséget.

Macant akkor veszel, ha a sportosság, a műszaki minőség és a luxus egyszerre kell az életedbe, és egyikről sem akarsz lemondani. Ezért már az alapmodell is igen kielégítő, de ha belekóstolsz a jóba, hamar ráérzel az ízére, és nem éred majd be az előétellel.

Az alap Macan a Porsche torkos csütörtöki ajánlata: megtapasztalhatod, milyen egy Michelin-csillagos étteremben odaülni egy kiváltságos asztalhoz. Tiéd az idő, az enteriőr és a kiszolgálás, és a menü sem rossz!

Egy kellemes kedvcsináló, hogy legközelebb már ne csak akciósan akarj jönni, mert látod, hogy ott hátul, a félhomályban, abban a nagy hűtőben olyan borok és szeszek vannak, amelyek a különleges történetek pompás körítései.

Be is ültünk a mi kis torkos csütörtökünkre a varsói éjszakába, és ott búcsúztattuk el azokat az éveket, amikor fiatal srácokként az éjszakai benzinégetés volt az egyik kedvenc szórakozásunk, a program ugyanis a város sötétedés utáni fényeinek szemügyre vétele volt. Igen, városban, éjjel, céltalanul csapattunk, és közben boldogok voltunk, és arról beszélgettünk a kollégákkal, hogy micsoda kontraszt, amit most csinálunk. Szembemegy mindennel, amit éppen ma kanonizálnak. Vagy épp amit azon a délutánon önerőből, saját szándékból elkövettünk: elektromos rollert béreltünk, azzal jártuk be a szabadfoglalkozás ideje alatt a várost, hogy arra a közös eredményre jussunk, sokkal inkább fognak így telni tíz év múlva a napjaink a városban, mint azzal, amit este csinálunk majd.

Az alap Macan jelen esetben egy négyhengeres, 265 lóerős modell, egy klasszikus kapudrog. Annyira Porsche, amennyire annak akarod látni. Mindenben az, amit vársz tőle külsőleg, majd az ajtót magadra csukva megkapod a kényelmet, a kifinomult részleteket, a kidolgozott ötleteket, és pont annyira ülsz benne alacsonyan, hogy sportosnak érzed a méretei ellenére. Beleülsz, és magához ölel, rád kapcsolódik, és azonnal egy erővé váltok, lehet is jelentkezni a Power Rangersbe.

A kellemes Le Mans-i hagyományoknak megfelelően a beépített kulcsot bal oldalon elfordítod, és magadra hajlítanád a teret. Már amennyire egy 265 lóerős (az előző modellnél 20 paripával bátrabb) autóval magadra tudod. Ez a modell egy teaser, ha ezen a ponton elkezdenéd számon kérni a világon, hogy nem erről volt szó, akkor előre szólok, hogy itt 6,2 másodpercig kell elszámolnod százig, és bizony vannak modellek ennyi pénzért (25 millió forint) a Porschén kívül, ahol több lovat és kevesebb várakozást ígérnek ebben a versenyszámban.

Fontos tudnod, ha hat másodperces gyorsulás felett epilepsziás rohamod lenne, semmiképp se válaszd az alapmodellt! Attól is kileszel, hogy 232 km/h a végsebessége, egy komolyabban felhergelt négyes Golf csúnyán aládnyúl az Autobahnon! Ha úgy érzed, hogy egy senki vagy ezekkel a számokkal, akkor sem kell elrohanni (mert mindjárt elérkezünk a te filmedhez), viszont jó hír azoknak, akik nem sietnek, hogy 25 millióért egy fantasztikus, szexi, ráncfelvarrt, tizennégy (ezek közül három vadonatúj) színben és hét új felnivel kapható modellből ülhetnek bele egy olyan saját világba, ahol megszűnik a nélkülözés gyomorkorgató érzése. Emellett jár még grátisz az a slim fit stílus, az az erőtér, ami majd körülvesz, ami nem hangos, sem otromba, mégis kiemeli a gazdáját a térből, sokkal befogadhatóbb jelenség, mint egy világító hűtőrács.

A Porsche Macan alapmodellje egy elég korrekt vezetési élmény, de ha igazán jól akarjuk magunkat érezni, ne spóroljuk meg azt a hárommilliót, amivel már hozzáférünk az S modellhez. Hárommillió forint a különbség egy Porschénak látszó, nagyon klassz autó és egy igazi, vérbeli Porsche között.

A Macan S egy másik autó. Egy 380 lóerős, élvezhetően jó sportautó, amiben már egy rendes V6-os, 2,9 literes blokk osztja le az 520 Nm nyomatékot. Ezen a szinten megkapod a Porsche csomagot, az alapmodellhez képest a teljesítményt is. Spoiler: ez az, amiért bementél a szalonba! Ravasz kis cég ez a Porsche, de legalább nem hagy az út szélén! Minden károgó kinyithatja a szemét, mert a plusz két henger mellé 4,6 másodperces gyorsulást és 259 km/h végsebességet kapunk, és komoly (kikapcsolható) dörgést hátulról, semmi kétség! Ez az étlapon ebben a kategóriában a fő fogás, ezt kell kérni, baráti tanács, ezt már férfiként is igazán jó vezetni.

Aztán ugye mindig jönnek azok a kérések, hogy mit tudunk még csinálni, ha az ötlet ugyan tetszik, de mi egy igazi sportautót szeretnénk ebben a kategóriában, amit nemcsak elkefélten jó vezetni, de még egy kicsit más is, mint amiből azért majd lehet, hogy lesz még egy a kerületben.

Kérd be a pult alól a GTS modellt!

Ha van pont 33 milliónyi pénzmagod, ami nem fér el a számládon, akkor benevezhetsz 440 lóerőnyi tömény gyönyörre, és arra a tudatra, hogy bár valószínűleg nem érzed fizikailag, a tudatod mindenképp felfelé rángatja a szád szélét amiatt, hogy 4,3 másodpercig tart a százas sprint. Továbbá az is jó hír, hogy magabiztosan meg tudsz előzni bárkit, akinek csak 271 km/h-t bír a személygépkocsija, mert a GTS modellek alcantara üléséből fapofával tudatod a világgal, hogy a te végsebességed 272 km/h, és bár semmi sürgetés, de haladnál, és ha egy mód van rá, akkor a melletted lévő sávból várja meg, amíg megnézheti hátulról, hogy néz ki egy légrugós autó, amit az elődjéhez képest további 10 milliméterrel leültettek.

Ha pedig magad mellé ültetnél valakit a jobb egyre, akkor elmondhatod neki, hogy ebben a generációban már a Panamerából is megismert középkonzol és kapcsolók vannak ám, és együtt csodálkozhattok rá, hogy a kijelző félelmetes köröket ver a konkurenciára, olyan éles a kép, hogy legszívesebben itt néznél még filmet is, ha nem csak 10,9-es lenne a kijelző. Van ennél nagyobb kijelző is, csak az előtted van, és szélvédőnek hívják, de hidd el, menet közben minden kijelzőnél jobb ebben a moziban ülni, a többi  úri huncutság...

Ez is érdekelhet:

(Fotó: Porsche)

És ezt olvastad már?
Hulk is elfogadná ezt a rendesen kipattintott Suprát