Meglepetésre egy off-road túrakocsi koncepciójával állt elő a Maybach, és bár az elektromos hajtású csatahajó merőben eltér a luxusmárka eddigi modelljeitől, biztosak vagyunk benne, hogy lenne rá kereslet.

A Maybach nevéről a fényűző luxuslimuzinok jutnak eszünkbe, legyen szó akár az ezredforduló után kínált 57-ről és 62-ről, akár napjaink S-osztályáról. A márka legszokatlanabb prototípusa az Exelero volt, a Fulda gumigyártó megrendelésére egyetlen példányban készült szuperkupé, amit 5,9 literes, 700 lóerős biturbó V12-es motorral szereltek, és 350 km/órás végsebességével alkalmas volt az abroncsok nagysebességű tesztelésére.

A márka legújabb alkotása egyszerűen csak a Project Maybach nevet kapta, és még extrémebb a korábbi túrakocsinál.

A hat méter hosszú kolosszus karosszériájára kupéformájú tető került, amit masszív bukókerettel vettek körbe, mint a sivatagi raliautókon. A Maybach meglévő formajegyei mellé újakat is kitaláltak, igaz, a szögletes hűtőmaszkjával és kerek fényszóróival egy kicsit a Rolls-Royce-modellek stílusát idézi.

A motorházfedél érdekessége, hogy alatta nem egy 12 hengeres erőforrást látni, hanem napelemeket,

amelyek a Project Maybach elektromos hajtását táplálják. A kétüléses utastér egyszerre fényűző és funkcionális, az ajtó mögé rejtett, vész esetére szánt, Maybach feliratú fejsze igazi gyöngyszem. A koncepció a Daimler vezető tervezője, Gorden Wagener, valamint a nemrég elhunyt Virgil Abloh divattervező közös munkája.

Virgil Abloh, aki a Louis Vuitton művészeti igazgatója is volt, nem először dolgozott együtt a Mercedesszel, a nevéhez fűződött a G-osztály pályaversenyautó-koncepciója is.

Brutális lenne a Mercedes G-osztály versenyváltozata

DTM stílusban építették át a legendás terepjárót.

Az off-road luxusautó pedig annyira nem is új ötlet, 1981-ben például egy Rolls-Royce Corniche is indult a Párizs-Dakar-ralin, bár a klasszikus karosszériája alatt egy 350 lóerős V8-as Chevrolet-motor és a Land Cruiser összkerékhajtása dolgozott.

A hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján a Mercedes is rajthoz állt az SL kupéváltozatával, a 450 SLC-vel a világ legkeményebb ralijain.

Az 5 literes V8-as motor és a háromfokozatú automataváltó szokatlannak tűnt egy raliautóban, de a német luxuskupé példásan bírta a strapát, és nem egyszer elsöprő győzelmet aratott az úttalan utakon, ami az eladásokat is megdobta. Biztosra vesszük, hogy a Project Maybachra is lenne bőven érdeklődő.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés