A prototípus kedvező fogadtatása után a Porschénél úgy döntöttek, hogy többet is építenek a 718 Cayman alapjára készült raliautóból. A 425 lóerős, hathengeres versenygépet egy januári jeges futamon vetik be először élesben.
Még előző évben mutatta be a Porsche a Cayman alapjára épített raliautó prototípusát, amit meg is járattak a német világbajnoki futamon, még versenyen kívül.
Sokat elárult a márka komoly szándékairól, hogy a versenyautót az a Romain Dumas vezette, aki a Volkswagennek rekordot döntött a Pikes Peaken.
Sokan örültek volna a Porsche raliautójának, ezért a gyártónál úgy döntöttek, hogy többet is építenek belőle.
A prototípussal ellentétben a versenyezhető változat már a frissített 718 Cayman alapjára készül, de azzal ellentétben nem négyhengeres motorral szerelik. A 3,8 literes, hathengeres bokszer 425 lóerőre lesz képes.
Az új versenygép az R-GT kategóriában indulhat, ugyanabban, mint a Fiat 124 Abarth és a Porsche 911 GT3 is. Az első éles bevetését januárban Zell am See mellett tartották, és hamarosan egyre több versenyen feltűnhet majd a Porsche legújabb raliautója.