Egyetlen hétvége zajlott le az idei túraautó-világkupában, három futam után pedig nem nagyon van, aki megmondja, hogyan alakul majd a szezon vagy a végső tabella. Mi sem vagyunk ilyenek, de elmondjuk, a két magyar srácon kívül kire érdemes koncentrálni. Hármat választottunk ki, meglátjuk majd, igazunk volt-e.

Michelisz Norbert, BRC Hyundai N Squadra Corse (Hyundai i30 N TCR)

Az egyik magyar, és az egyik legszimpatikusabb, legszerényebb magyar sportember – de nem csak ezért érdemes a figyelemre. Míg a klasszikus autóversenyző-karrier gyerekkori gokartozással indul, Norbi hétévesen a himesházai földutakon csapatott a raliversenyző nagybátyja által épített vaskeretes kiskocsiban.

Utána szimulátorozni kezdett otthon, és egyre jobb eredményeket ért el különböző netes bajnokságokon. Így ismerkedett meg Wéber Gábor autóversenyzővel és szimulátor-világbajnokkal, ő ajánlotta be Zengő Zoltánnál, aki lehetőséget adott neki egy hungaroringi tesztnapon – teljesen zöldfülűként alig három tizeddel maradt el a nap legjobb köridejétől.

Így került a Suzuki Swift Kupába (megnyerte), aztán a Renault Clio Kupába (megnyerte), utána a Seat Leon Európa-kupába és Seattal a WTCC-be (2009-ben az FIA az év tehetségének választotta), aztán BMW-re, majd Hondára váltott (privát pilótaként verte a Honda gyári versenyzőit), végül a Honda gyári csapatába került (2017-ben vb-második lett), a WTCR-ré alakult sorozatban már Hyundaijal szerepel. 2018-ban negyedik lett, nagyon erős mezőnyben próbál idén feljebb végezni. Az évadnyitón tizenhét pontot szerzett.

Tassi Attila, KCMG (Honda Civic Type R TCR)

A tizenkilenc éves Tassi Attila gyerekkorától sportol, de a jéghokiból és a BMX-ből még nem következik az autósport-karrier. A gokartozásból már inkább, és tényleg: 2012-ben ő is Suzuki Swiftbe ült (legjobb eredménye a 2014-es összesített harmadik hely), de 2015-ben a Seat Leon Európa-kupában is kipróbálta magát, egy évvel később pedig a TCR-ben indult, szintén Seattal. 2017-ben átigazolt Michelisz új csapatához, a M1RA-hoz, ahol a második helyen végzett a bajnokságban, a M1RA-t pedig konstruktőri bajnoki címhez segítette.

2018-ban is maradt a TCR-ben és a Hondánál, de már a KCMG színeiben autózott, negyedik lett a bajnokságban. Tavaly még csak a Hungaroringen próbálta ki magát WTCR-futamon, idén azonban a Honda gyári csapatában az egész évadot teljesítené. Marokkóban az első futamon övé volt a leggyorsabb kör, a Hungaroringre öt ponttal érkezik.

Gabriele Tarquini, BRC Hyundai N Squadra Corse (Hyundai i30 N TCR)

Az ötvenhét éves egykori F1-pilóta már 1994-ben, tehát fél évtizeddel Tassi Attila születése előtt megnyerte a Brit Túraautó-bajnokságot, de pályafutása alatt F3-ban, valamint nemzetközi, európai, brit, olasz és német túraautó-versenyeken is részt vett. A WTCC-ben 2005 óta áll rajthoz, Alfa 156-ossal, Seat Leonnal, Honda Civickel és Lada Vestával is indult. Jelenleg nemcsak Michelisz csapattársa, hanem a Hyundai versenyautó fejlesztésében is részt vett, tehát a részben a közreműködésével épített autóval lett tavaly a bajnok.

Az idei egyetlen futamon negyvenkilenc pontot szerzett, az összesített harmadik helyen áll.

Esteban Guerrieri, ALL-INKL.com Münnich Motorsport (Honda Civic Type R TCR)

Michelisz Norbi szerint a tavalyi bornzérmes argentin az idei évad egyik nagy esélyese. Hazájában kezdte a gokartversenyzést, és hétéves korában azért kérte meg az édesanyját, hogy kétnyelvű iskolába írassa be, mert Ayrton Senna egyszer azt mondta, egy profi autóversenyzőnek tudnia kell angolul. Pályafutásának a nyelvtudása mellett az is jót tett, hogy 2002-ben átköltöztek Európába, ahol többek között brit, olasz és német sorozatokban szerepelt.

A Honda az idei szabályok egyik nyertese lehet, Guerrieri pole pozícióból megnyerte az első futamot Marrákesben, a második helyen áll ötvenhat ponttal.

Thed Björk, Cyan Racing Lynk & Co (Lynk & Co 03 TCR)

2017-ben megnyerte a WTCC-t, de nem csak ezért érdemes a figyelemre. Hároméves korában már ráült az apja által neki vásárolt kismotorra, komoly kamaszként, tizennégy évesen pedig úgy döntött, autóversenyző lesz. Az lett. Bár az Egyesült Államokban is versenyzett, a Svéd Túraautó-bajnokságban (SSTC) lett igazi profi, onnan igazolt át a WTCC-be, majd az abból alakult WTCR-ben állt rajthoz.

Idén a kínai Link & Co 03-assal versenyez, ami laikus számára addig nem is tűnik nagy esélyesnek, amíg nem tudjuk meg, hogy ez a Volvót is tulajdonló Geely márkája, tehát akad házon belül versenyautó-építési tapasztalat bőven. Így már nem is meglepő, hogy az évadnyitón Björk nyerte meg a harmadik futamot, és hatvanegy ponttal ő vezeti a bajnokságot.

Ez is érdekelhet:

Miben különböznek a WTCR versenyautói a szériakocsiktól?

Hétvégén Marokkóban megkezdődik az idei Túraautó-világkupa, ahol két magyarnak is szoríthatunk. Michelisz Norbert Hyundaijal, Tassi Attila Hondával indul – megnéztük, mennyi köze van a versenyautóiknak az utcai változatokhoz.

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a Hungaroring Sport Zrt.

(Fotók: FIA)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés