Ralph Lauren askenázi emigránsok gyermekéből lett a divatvilág egyik legjelentősebb alakja. Ruhatervezőként érdekli minden, amiben szépséget talál, így nem meglepő, hogy lenyűgözik a veterán autók. Szenvedélye oly nagy, hogy vagyona jelentős részét értékes klasszikus sportautókba fektette.

„Hosszú kapcsolat köt az autókhoz, melynek egy pontján elkezdtem
hatalmas csodálattal nézni az olyan rendkívül kreatív egyéniségekre,
mint Ettore Bugatti, Enzo Ferrari, David Brown vagy William Lyons.
Ezek a férfiak spirituális kapcsolatban voltak azokkal
az autókkal, 
amiket alkottak.”   

Lauren nem csak úgy beszél a csodálatról, de tesz is érte, hogy az általa bálványozott tervezőzsenik munkáit sokan megcsodálhassák, és jó állapotban maradjanak fenn az utókornak.

A hetvenes éveiben járó divatguru a klasszikus európai sportautók kedvelője; gyűjteményének java a két világháború közötti időszakban, illetve a hatvanas években gyártott ritkaságokból áll. Tucatnyi járművet őriz ezekből az időkből, köztük olyan – egyes korszakokat meghatározó – típusokat, mint a Jaguar XKSS, a Porsche 550 Spyder, a Bugatti 57S Atlantic és a Count Rossi-féle Mercedes–Benz SSK. A világ jelenleg legdrágább autójaként ismert Ferrari 250 GTO-ból is van neki egy, a nem sokkal olcsóbb és közel ugyanakkora kultusszal bíró 250 Testa Rossából pedig két darabot őriz. Az autókat saját birtokán, féltő biztonságban tartja, de időnként kölcsönadja őket kiállítások, múzeumok számára.

A veteránokhoz szenvedélyesen kötődő Lauren a modern sportautókat sem veti meg: három darab McLaren F1-ese van (ezek egyike a nagyon ritka LM változat), és őriz egyet a mindössze húsz példányban gyártott Lamborghini Reventónból is.

És ezt olvastad már?
Csak nem akar elkezdődni a Tesla Cybertruck gyártása