Sírnak a britek, mert nem kapnak Renault Megane Grand Coupét. Nem vicc, tényleg nem értik, hogyha a kelet-európai piacra szánt négyajtós Megane kell az olaszoknak és ausztráloknak, akkor nekik miért nem lehet? És mégis mit tud ez az autó, hogy ennyien akarják most hirtelen?

Már a neve is rohadt menő

Ne kerülgessük a forró kását, a Grand Coupé név egyáltalán nem passzol ehhez a Megane-hoz. A Grand teljesen jogosan jár, egy 4,63 méter hosszú valamire szemrebbenés nélkül süthető rá, hogy Grand. De hol van itt a kupéság? Legalább keret nélküli ablakok vagy a hátsó fejtérbe belekarmoló tetőívek kellenének ahhoz, hogy valamit kupénak lehessen hívni. De ha már Grand Coupénak hívják, arra te is felkapod a fejed, ne tagadd. Ott a pont a Renault-nál, kupé vagy nem kupé, olyan nevet kapott, amiről beszélnek.

Baromi jó formaterv

Ilyen volt a Renault Fluence, az előző Megane-ból készített négyajtós változat:

Jól nézett ki? Dehogy! Egyetlen célja volt vele a Renault-nak: Kelet-Európa szedánra éhes autóvásárlóinak száját egy olcsó, egyszerű formájú autóval betömni.

Erre itt a Megane Grand Coupé, amit addig nézegettem, hogy beleégett a képe a monitoromba. Hol van már az olcsó hatás, a nekünk ez is jó lesz érzés? Ez a szedán Megane érzelmi hullámokat lovagol meg, képes elérni, hogy vágyakozz rá. Látszik rajta, hogy nem éjszakai pótlékban közvetlenül a török gyártósoron tervezték rá az extra csomagtartót, hanem komoly dizájnerek dolgoztak rajta, hogy az autó minden szeglete (leginkább a hátulja) összhangban maradjon az elejével. Még azt is hajlandóak vagyunk elnézni neki, hogy a panorámának hívott üvegtető csak kívülről hiteti el veled, hogy a szélvédő meghosszabbított üvegfelülete egészen a csomagtartóig ér. Belül jön a csalódás, mert csak normál méretű felületen látunk rá a napvilágra. Sebaj, belefér.

Ennyire menő színeket mégis hol máshol kaphatnál?

Gyöngyházfehér, Szahara bézs, Kozmosz kék, Nyérc barna, Mélyvörös, Titánium szürke, Platinaszürke, Fekete gyémánt. Még az alapként kínált fehérnek is találtak megfelelő előtagot: Jégfehér!

Olyan autót kapsz, amit szeretni fogsz vezetni

Ha a látványos forma után kapnál egy autót, amit utálsz vezetni, sose állnál többet szóba Renault-kereskedővel. A Megane Grand Coupé nem kiabál ordas hazugságokat a füledbe, a vezetési élményt nem a lóerőben méri neked, hanem olyan érzékekben, amiket a fenekedben és a kezedben élsz át. Ezért van, hogy a 110 lóerős dízelmotorral (1,5-ös) is pont olyan kellemes érzés vezetni, mint a 130 lóerőssel (1,6-os), sőt, talán még azt is mondhatom, hogy a kisebb motor rugalmassága meggyőzőbb. Jó tudni, hogy takarékospártiaknak 90 lóerős dízel is van, a benzinhívőknek meg 115 és 130 lóerős benzines. Akár duplakuplungos automata váltóval.

Masszázsülés és komfortfícsörök

Ha fel szeretném sorolni, mi minden jósággal felszerelhető a Megane Grand Coupé, olyan hosszú cikk lenne ebből a beszámolóból, amit a statisztikák szerint nem olvasna végig senki, ezért inkább gyorsan írom, hogy mi nincs benne: önvezető funkció NINCS. Említés szintjén néhány fontosabb fícsör:

  • többfunkciós masszázsülés
  • parkolósegéd
  • headup display
  • érintőképernyős központi vezérlés
  • sávelhagyásra/követési távolságra/sebességtúllépésre/fáradtságra/holttér-meggyalázásra figyelmeztetés
  • kormánykerékfűtés
  • Easy Park Assist parkolássegítő rendszer (magától választja ki a megfelelő parkolót, és be is áll)

Ha eddig csak azért jutottál a cikkben, hogy megtudd, mekkora a csomagtartó, nem okozunk csalódást: 550 literes!

Mert ez egy fontos kérdés még mindig, ha limuzinról van szó. Hiába lenne szép, vonzó, jól vezethető a Megane Grand Coupé, ha a csomagtartóba szórható literek elvesztik a csatát a dizájnháborúban. Limuzinbetegség, hogy a csomagtartónyitás szűk, ezért nehéz behajolni a csomagtartó mélyébe, de aki ilyen autót vesz, ezen nem fog meglepődni. A csomagtérfedél standard láblendítésre nyílik, de jó.

Kellően drága

Nem azért fogod megvenni, mert nagyon olcsó, hanem mert kell neked. Nincs rád írva, hogy banki hitelre, nulla forintos beugróval vetted meg. A Megane Grand Coupé a Megane-család topmodellje, ennek megfelelően fogják az árát is megkérni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés