Vannak autók, melyek visszarepítve az időben kölyökké tesznek, aki épp nagyban need for speedezik, vannak, melyek hasznosak, mert nagyok és teletömhetőek, és van például az, amelyikkel a városban lehet flangálni, főleg csajoknak, mert végtelenül praktikus.

Épp ilyen a Renault Twingo, mely csomó indokot tud maga mögé állítani, amikor felmerül a kérdés:

miért vegyünk ilyet a csajunknak?

Mert azt a kérdés nem ismerjük, hogy miért ne ilyet, a kudarckerülés annyira 1998.

Fogadjunk, hogy a csajod csípi, ha a piros lámpánál a melletted álló autóból hárman bökdösik egymást, hogy "né má', milyen fasza kis járgány áll mellettünk". Ebben a Twingóban benne van ez a faktor,

amilyen csöppnyi, olyan feltűnő, látványos, izgalmas.

És nyilván az is felemeli a leány pulzusát, ha béemvés fiúk somolyognak át neki, még ha sosem vallaná be.

Márpedig ezek megtörténnek, kipróbáltuk, beültettünk egy lányt, és végignyargaltunk vele Budapesten, oda-vissza, többször is, szóval true story. Pávás a vas, hidd el nekünk, noha első blikkre vakarod a fejed, hogy mi ez a ralis bunda rajta. Márpedig a városban krúzolás egyik legfontosabb feltétele, hogy akkor már legyünk láthatóak, feltűnőek, irigyelhetőek.

Azt mondjuk tudnod kell róla, ha már városban nyomulás, hogy zavaróan hangos a menetraj, mintha konstans ki lenne nyitva az amúgy szuper vászontető, pedig nem. Verettük rendesen a lakossági technót, ám nem volt diszkóélményünk.

Azzal is számolnod kell, hogy ha le akartok ugrani az Adriára, akkor a húgit érdemes letámasztani a szülőknél, és a tiéddel menni, mert ugyan turbó motor van benne, szóval lóerőben rendben van, de most kapaszkodj: 0.9 literes a motorja. Kisebb, mint egy zacskós tej, teljesen hihetetlen (nekem).

Én mondjuk ezt a hétvége után, hétfőn konstatáltam, és lefolyt az arcom, mert épp azt ecseteltem Budafokon Féjja kollégának, amikor átadtam, hogy

»elég fickós a járgány, odalépsz és gond nélkül lehet suhanni a sávok között, nem tudom, mekkora a motor, de nem lehet kicsi.« De az, a lehető legkisebb.

Plusz sok motyót sem tudsz belegyömöszölni, márpedig a csajod úgysem indul el úgy, ha nincs az autóban a fél lakás.

Viszont: hallottad már a csajod panaszkodni, hogy emelkedőn elindulni nem embernek való, jobbra hátra meg sose? Nem kell válaszolnod, pontosan tudjuk, hogy a legtöbb lány sofőr jobban fél ezektől, mint egy biokémia zárthelyitől. Nos, renault-ék megoldották:

ez a hetykén villantó Twingo nem gurul vissza pár másodpercig, amikor a kuplung-gáz-kézifék aranyhármassal babrálsz.

És az már tényleg csak a cseresznye a habon, hogy oda is be tudsz vele parkolni, ahova nem lehet.

Kell ennél több érv?

Ha kell, van még. Mondjuk, ha tetszik ez a dundi, kerekded forma, de a nővérét, a VW Beetle-t már nem vinnéd táncba, mert a kecsesebb formák izgatnak, ha viszont a legkisebb húgit, a Fiat 500-ast még túl éretlennek, karcsúnak találod, akkor a középút,

a kedvesen telt, de nem tolakodó Twingo lesz a te párod.

Vagy inkább a párod húga.

A retrohangulat és az élmény adott

Ezek után most már csak annyi a teendő, hogy beülteted a csajod egybe. Mondjuk a sajátjába.

(Fotó: Donkó Péter)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Hamarosan itt az új BMW X3

További cikkeink a témában