Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Újabb változatban mutatta be a Chiront a Bugatti, itt a Super Sport változat, ami a sebességrekordot döntő prototípus karosszériáját kapja, ezért gyorsabb a többinél, de kényelmes túrakocsinak is beválik.

A Bugattinál tudják, hogyan készítsenek sokféle változatot egyetlen modellből. A Chiron a bemutatása óta megjelent már Sport és Pur Sport változatban, és a két limitált szériás különlegesség, a Divo és a Centodieci is az alapjára épül. A legújabb modell, a Chiron Super Sport pedig a sebességrekorder szuperautó hétköznapi változata.

A Chiron persze hivatalosan nem döntött sebességrekordot, mert 2019-ben a pálya adottságai miatt csak az egyik irányban futották meg a 490 km/órás sebességet a speciális prototípussal, de a tempója így is figyelemreméltó. A Super Sport ugyanazt

Sok apróságban különbözik még a Super Sport a Chiron többi változatától,

például nagyobbak az első légbeömlők, és az első kerekek fölé olyan légkilépő nyílásokat „fúrtak”, mint a legendás EB110 Super Sportra. A hátsó szárnya nagy sebességnél teljesen belesimul a karosszériába, és a kétoldalt egymás fölött elhelyezett dupla kipufogóvég is egyedi.

A Super Sport 16 hengeres motorja 1600 lóerős teljesítményre és 1600 Nm nyomatékra képes, ezért 5,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 200 km/órára, és 12,1 másodperc alatt éri el a háromszázat.

A Bugatti ezzel minden igényre kínál egy szuperautót: a sportosabb hangulatú Sport mellett ott a versenypályára szánt, de korlátozott végsebességű Pur Sport, és most itt a nagyobb tempóra képes, mégis kényelmes túrakocsi Super Sport. Az újdonság ára adók nélkül is 3,2 millió euró, az első példányokat 2022-ben szállítják ki.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.