Húsz éven keresztül szinte változatlan formában gyártotta kisterepjáróját a Suzuki, most azonban itt a minden téren vadonatúj Jimny. A formája még karakteresebb lett, miközben biztonságosabbá vált, és továbbra is ügyes terepjárónak számít.

A terepjárók között fogalomnak számít a Suzuki aprósága, amit Samurai, majd Jimny néven ismerhettél. Nem tévesztendő össze a divatos szabadidő-autókkal, hiszen egy igazi off-road modellről van szó, létravázzal, kapcsolható összkerékhajtással, felező fokozattal és kiváló terepszögekkel. A legutóbbi Jimny szinte változatlanul készült 1998 óta, most azonban itt a vadonatúj generáció, ami még szerethetőbbé vált.

Elég csak ránézni, hogy akarj egyet, a Suzuki dizájnerei nagyon eltalálták az új Jimny formáját, ami szintet lépett a szögletesség terén.

A kockaformája nem is az előd, hanem inkább a Samurai megjelenését idézi, miközben az opcióként rendelhető élénk új színekkel nagyon divatos is. Ötletes a fényszórókat is magába foglaló hűtőmaszk, amihez hasonlóan a sárvédők szélesítése, a lökhárítók és még a tető is lehet fekete.

Továbbra is apró autó a Jimny,

hiszen az új modell is csupán 3,48 méter hosszú, 1,65 méter széles és 1,72 méter magas, a tengelytávja 2,25 méteres. De ennek köszönheti ideális felépítését is, a 36 fokos első és 48 fokos hátsó terepszög, valamint a 27 fokos rámpaszög garantálja, hogy nem fogsz fennakadni a rövidke terepjáróval. A kerekek szériában is 15 colosak, és divatos könnyűfém darabok is lehetnek, a pótkerék a hátfalra került.

Belül sem vonja el sok minden a figyelmed a terepjárásról, a formák szándékosan egyszerűek, a kapcsolókat és fogantyúkat kesztyűben is lehet kezelni.

Mégis modernebb lett a környezet, hiszen a kormánykerék, a 7 colos érintőképernyős egység és az akár automata klíma az újabb Suzukikból került át. A csomagtér aprócska, de a hátsó támlák ledöntése után kapott 377 literes tér már elegendőnek tűnik, praktikus műanyag padlóját egyszerű takarítani.

A motorja terén is egyszerűséget képvisel a Jimny, a Suzuki ennél a típusnál nem váltott méretcsökkentett turbós erőforrásra.

Az előd 1,3 literesét egy új 1,5 literes, szívó négyhengeres benzines váltja, 102 lóerős teljesítménnyel és 130 Nm nyomatékkal, alapból ötfokozatú kézi, felárért négysebességes automata váltóval. A váltókar mögötti karral kapcsolható az automata összkerékhajtás és a felező fokozat.

Bár a formája klasszikus, a felszereltsége ennek a Suzukinak is naprakész. Széria a hat légzsák, de autonóm vészfékező rendszer, fáradtságfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető, automatikus távfényszóró és táblafelismerő is lehet a Jimnyben.

Lehet, hogy apró, de sokat tud, ráadásul mostantól divatosabb és modernebb is lett a Suzuki újdonsága, aminek a terepjáró-képessége felveheti a versenyt a nagyokéval.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés