A nyolcvanas évek elején jelent meg az S-osztályból épített kupé, amit az akkor még a Mercedestől független AMG is kezelésbe vett. A szélesített karosszériás, nagyobb motoros változatból alig ötven példány épült, és egy most eladó.

Az AMG még messze nem volt a Mercedesé, amikor 1981-ben bemutatkozott a W126 szériájú S-osztályból épített kupé, de a gyárral szorosan együttműködő tuningcég a legjobbat hozta ki belőle. 1989-re készült el a sorozat csúcsa, az 560 SEC alapjára épített 6.0 Widebody, ami karosszériából és motorból is többet adott, mint a szériamodell.

A gyári 5,6 literes V8-asa sem volt gyenge, mert kereken 300 lóerőre volt képes, de

az AMG műhelyében egy elképesztő hatliteres motort építettek belőle, aminek a teljesítménye elérte a 400 lóerőt,

és ezzel a méretes luxuskupé 280 km/órával száguldhatott. Sokat mond, hogy fele akkora fordulatszámon kétszer akkora nyomatékot adott le, mint a gyári motor.

A képeken látható példány 1991-ben készült, és mindent megrendeltek hozzá, ami akkor csak elérhető volt.

Az elektromos állítású bőr sportülésekkel, az AMG kormánykerékkel és a diófa betétekkel ez a Mercedes a luxus csúcsát képviselte. A külsejét is sokkal dögösebbé tették a kiszélesített sárvédők, ami alá nagyobb kerekek és szélesebb abroncsok is elfértek.

Ez az AMG kupé újonnan Japánba került, most egy svájci gyűjtőé, aki túladna a 34 ezer kilométert futott autón. Az RM Sotheby’s londoni aukcióján lehet rá licitálni októberben, és bár minimumárat nem adtak meg, de

az 50 darabos széria értékét sejteti, hogy egy másik példányért nemrég közel 300 ezer eurót, 95 millió forintnak megfelelő összeget adtak.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés