Még nem a Tesla nyitott márkakereskedést Budapesten, de most már nálunk is van olyan bemutatóterem, ahol megnézheted és kipróbálhatod Elon Musk elektromos autóit. Megnéztük a Tesla Universal szalonját.

Nem tartunk még ott, hogy képviseletet nyit nálunk a Tesla, de egy budapesti bemutatótermem már van, ahol megismerkedhetsz Elon Musk elektromos autóival, beleülhetsz, kipróbálhatod, megrendelheted, és ha elkészült, akkor éppen úgy veheted át, mint bármelyik márkakereskedésben. A Boráros térhez közel, a Lechner Ödön fasor 1. szám alatt nyílt meg a Tesla Universal szalonja, ahová benéztünk, és meg is mutatjuk, hogy mit láttunk.

Tesla-kereskedést csak a Tesla nyithat, és egyelőre még nem kerültünk fel a márka térképére, ezért

a budapesti bemutatóterem nem hagyományos értelemben vett márkakereskedés,

egy autófinanszírozással és flottakezeléssel foglalkozó cég, az Universal Leasing áll mögötte. Amikor az egyik ügyfelük két Model X-et rendelt tőlük, akkor jöttek rá, hogy a teljesen online folyamat ellenére mennyire nem egyszerű Magyarországról Teslát rendelni és finanszíroztatni.

Úgy döntöttek, hogy segítenek azoknak, akik nem akarják a vállukra venni a megrendelés és a külföldi átvétel, a hazaszállítás és a honosítás nyűgjét.

Tesla lízingjével más cégek is foglalkoznak itthon, de az Universal Leasing az első, ami bemutatótermet is nyitott hozzá, és a budapesti szalon úgy néz ki, hogy bármelyik márka kereskedésével felvehetné a versenyt. A tárgyalóból a vevővel közösen rendelhetik az autót, majd minden papírmunkát elintéznek, a végén már csak át kell venni, itt, a szalonban.

Az elérhető kínálat a Tesla három típusából áll,

a Model S és a Model X mellett már a legkisebb Model 3 is rendelhető. A legutóbb bemutatott Model Y-ra még várni kell, méghozzá nem is keveset, az első autókat 2021 elejére ígérik, de emlékezz rá, hogy ez a Model 3-nál is éppen így volt. Az utóbbit azonban már itthon is meg lehet nézni, bele lehet ülni a szalonban, és tesztvezetési lehetőség is lesz. A fali töltő és a Tesla-logós ajándéktárgyak sem hiányoznak a kínálatból.

Az Universal nem az egyetlen, de jelenleg kétségkívül a legvonzóbb cég, ahonnan Teslához lehet jutni Budapesten,

ezért nem túlzás, hogy idén legalább száz autó átadására számítanak. A bemutatóterem megnyitása előtt ebből már húszat letudtak, és a Tesla-rajongók nem türelmetlenek, már a két év múlva várható Model Y-ra is érkezett megrendelés. A márka iránt egyre nagyobb az érdeklődés, és a számok szerint még bőven van hová fejlődnie az eladásoknak.

Több Tesla kerülhet a magyar utakra

Sajátos autópiac a magyar, ahol 2018-ban összesen 1300 elektromos autót helyeztek forgalomba, ebből 623 volt a Nissan Leaf, 192 a Volkswagen e-Golf, de csak másfél tucat a Tesla. A miénknél kétszer akkora csehországi és a több mint négyszer nagyobb lengyelországi piacon csak 6-700 elektromos autót adtak el, de ebből 50-80 darab volt a Tesla. A márka részesedése az elektromos autók közt még a Model 3 bevezetése nélkül is 12 százalék a cseheknél és 8,5 százalék a lengyeleknél, nálunk csak 1,4 százalék, de az Universal kitűzött célja a 10 százalék elérése. Érdekesség, hogy Nyugat-Európában már az eladott elektromos autók 45 százaléka Tesla, az Egyesült Államokban ez az arány 75 százalék.

Bemutatótermet lehet, hogy engedett nyitni másnak, de szervizt kizárólag a Tesla üzemeltethet, ezért ez a budapesti szalon nyitása után is problémát jelent.

Varsóban és Prágában már nyílik márkakereskedés, de szervizbe egyelőre onnan is Berlinbe és Drezdába járnak, ahogyan a budapesti Tesla-tulajoknak is egyetlen közeli lehetősége a bécsi szerviz. A nyugati műhelyek ezért túlterheltek, nehéz az időpontfoglalás, még szerencse, hogy Teslával nincs rá olyan gyakran szükség.

A márka autóira négy év a garancia, az általános 80 ezer, a hajtásláncé 200 ezer kilométerig érvényes, és a rendelésre sem kell sokat várni. Az Universal Leasing elsősorban finanszírozó cég, ezért lízingkonstrukcióban kínálják az autókat, de természetesen egyben is ki lehet fizetni, ekkor a szállításban és átadásban jelent segítséget a cég munkája.

A német árlista lehet irányadó nálunk is, ott egy Model 3 ára 44 500 euróról, azaz 14,3 millió forintról indul.

A megrendeléstől fogva 10-12 hét alatt szállítják ki Hollandiába az autót, onnan az Universal hozza be, és helyezi forgalomba, ami minden szükséges papírmunkával együtt még egy-két hetet jelent.

Ha valamivel, akkor egy ilyen szolgáltatással mindenképp egyszerűbb lett zöld rendszámos új Teslához jutni.

Ez is érdekelhet:

Mostantól lehet igazán önvezető minden új Tesla

A háztól házig önvezetést egy Model 3-mal mutatták meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés