Lassan már Budapest határáig érnek a fizetőzónák, miközben a jó megoldáshoz nem közelítünk.

Infopark, Őrmező, Gellérthegy, Zugló városligeti és istvánmezei körzete, a XIII. kerület maradék, eddig nem fizetős része – ezeket a területeket is hamarosan bevonják a fizetős parkolási övezetbe, ahogy tették nemrég a József Attila lakóteleppel Ferencvárosban. Az ok érthető: ezeket a városrészeket sokan P+R parkolóként használják, sok gondot okozva az ott lakóknak, magyarul foglalják előlük a helyeket.

Ez teljesen érthető az ott élők részéről, valószínűleg megéri nekik majd az a kis macera, hogy a saját autójukra kiváltsák és évente meghosszabbíttassák a parkolási engedélyeket, a kerületi önkormányzatoknak pedig az a dolguk, hogy a lakosok érdekében dolgozzanak.

Kár, hogy – ha a helyi érdekeken felülemelkedünk –, a fizetőövezet ilyenfajta bővítése annyira vall stratégiai gondolkodásra, mint egy rohadó-füstölő metróvonalat évekig felújítani képtelen, és egy nem túl bonyolult úszókomplexumot négyszeres áron építtető országnak olimpiára nyáladzni.

Tíz ok, hogy belásd, Budapestnek sima ügy, sőt szinte kötelesség a 2024-es olimpia

A még ingyenes parkolókat P+R-nek használó autósok ugyanis nem ellenségek, hanem éppen hogy barátok.

Ők azok, akik bár – félig – kocsival járnak dolgozni, nem okoznak dugót és légszennyezést a belvárosban, nem foglalják a parkolóhelyeket, és nagy eséllyel még BKV-bérletet is vásárolnak. Annyi kedvük van reggelenként a kisutcákban helyet keresni, mint pályamatricát venni az M0-sra, de még mindig nagyobb esélyük van egy parkolóhelyet találni, mint P+R parkolót. Olyat ugyanis csak nyomokban találni Budapesten.

A P+R-ek szaporodása állandó ígéret, és talán egyszer valóra is válik majd, mint a 4-es metró, vagy a Moszkva/Széll Kálmán tér felújítása. De egyelőre iszonyú kevés van, az egész fővárosban kevesebb mint háromezer darab kocsi állhat P+R-ekben, így szerencsétlen bejáró embereknek marad a reggelenkénti helyvadászat, és a konfliktus a lakókkal. Na majd most.

Mindegy, hogy csak 175 forint lesz az óránkénti díj, nyilván nem opció ezt napi nyolc órában, heti öt napig fizetni. (Megjegyzés: Budaörsön pontosan ugyanezt a problémát úgy oldották meg, hogy délelőtt a lakókon kívül csak két órán át lehet egy helyben állni, amit a szélvédő mögötti tárcsával kell jelezni. A parkolás továbbra is ingyenes, délután a tárcsával se kell foglalkozni, de a módszer a nem budaörsi ingázókat kiszorítja a főúthoz közeli részekről. Ilyen, ha a pénzbeszedés nem cél.)

A probléma tehát Budapest-szerte megoldva, egy kis pénz beszedve, lakók megnyugtatva, aki meg szív, az úgyse abban a kerületben lakik, akkor se szavazhatna az adott polgármesterre, ha élete szerelme volna.

A közlekedésszervezésnek ugyan adtunk még egy pofont, de hát a szarnak ugye tök mindegy.

Mit tehetnek a kényszer-P+R-ezők? Megállhatnak kijjebb, majd még kijjebb, utána még kijjebb, egész addig, amíg nem éri el a házukat is a parkolózóna. Akkor aztán beköltözhetnek az Infoparkba.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ilyen MINI még nem volt, itt az elektromos Aceman

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés