Csak a külsejével Toyota az a versenyautó, amit eleve gyorsulási versenyekre terveztek, és ami tavaly bajnoki címet szerzett. A burkolat alatt olyan technika dolgozik, aminek a számai egészen elképesztők.

A karosszériája nyomokban a Toyota Camry formáját idézi, de persze teljesen egyedi konstrukció az a dragster, amivel J. R. Todd az elmúlt évben megnyerte az amerikai hot rod szövetség által szervezett gyorsulási bajnokság egyik csúcskategóriáját, a Funny Car géposztályt. Az autót a Toyota versenyrészlege segítségével készítik fel, ők tervezték és gyártották le hozzá a Camry megjelenésére hajazó szénszálas karosszériát.

A burkolat alatt teljesen egyedi technika dolgozik, aminek a lelke egy 8,2 literes, kompresszoros V8-as motor.

A teljesítménye 10-11 ezer lóerő, amivel egy másodperc alatt gyorsul százra, további három másodperc után már 500 km/óra fölött száguld, a vége 530 km/óránál van. Nem sokat megy ennyivel, szigorúan tilos tíz másodpercnél tovább üzemeltetni, különben egyszerűen megolvadnának az alkatrészei.

A befecskendezők folyamatosan pumpálják a nitro-metánt az injektorokba, körülbelül 380 litert percenként, és átszámolva a dragster fogyasztása 4700 liter is lehetne száz kilométeren. A kipufogók nem véletlenül állnak függőlegesen felfelé, mert az ezekből kilövő lángcsóvák is az aszfaltra szorítják az autót,

a kilencpontos övvel beszíjazott pilótának pedig a rajt után a nehézségi gyorsulás ötszörösét kell elviselnie.

A Camry egyébként ilyen lett szériaváltozatban:

Hibridként tér vissza az európai utakra a Toyota Camry

Az Avensis helyét veszi át a kínálatban.

Ez is érdekelhet:

Szovjet szörny: 1500 lóerős Csajka dragster

Érdemes lesz odafigyelni az oroszországi gyorsulási versenyekre, ha ilyenek mennek ott.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Félelem és reszketés kíséri a Szabó család útját ebben az 1983-as közlekedési oktatófilmben

További cikkeink a témában