A Toyota bemutatta a GT86 utódját, amit ezúttal is a Subaruval közösen fejlesztett boxermotor hajt, és az új GR 86 minden téren jobb lett az elődjénél.

Ha nem tudtál megbarátkozni vele, hogy a Toyota a BMW-vel közösen fejlesztette ki a Supra legújabb generációját, akkor a japán gyártó következő sportautója még érdekes lehet számodra, azt ugyanis teljes egészében japán technika hajtja. A Subaruval közösen készített GT86 utódjáról van szó, ami a GR Supra és a GR Yaris mintájára a GR 86 nevet kapta.

A Toyota nem sokat változtatott a dizájnon, a két modellt az emblémákon kívül az eltérő menetfények és lökhárítók különböztetik meg egymástól. Mégsem jelent ez majd gondot, mert Európában a Subaru-változat nem lesz kapható.

4,27 méter hosszú, azaz két és fél centivel hosszabb az elődjénél, és bár a tömege 32 kilogrammal 1270-re nőtt, még mindig nagyon könnyűnek számít. A torziós merevsége 50 százalékkal javult, az alumínium tetővel pedig alacsonyabb lett a súlypontja.

A hengerűrtartalmát 2,0-ról 2,4 literesre növelték, a teljesítménye 200-ról 235 lóerőre nőtt, amivel a hátsókerék-hajtású sportkocsi gyorsabb is lett, 7,4 helyett 6,3 másodperc alatt éri el a százas tempót. A hatfokozatú kézi helyett automata sebességváltó is választható.

Az utasteret is modernizálták, de csak óvatosan, hiszen továbbra is a tökéletes vezetői üléspozíció a lényeg. A középkonzolról eltűnt a kvarcóra, de nagyobb és modernebb lett az érintőképernyő, a hagyományos számlapokat pedig 7 colos kijelzővel vetített műszeregység váltotta fel, ami

A Toyota egyelőre csak azt árulta el, hogy a GR 86 az európai piacon is kapható lesz, a bevezetés időpontját és a további részleteket csak később osztják meg.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.