Ha a Toyotánál belekezdenek valamibe, akkor azt komolyan gondolják, és ennek újabb bizonyítéka az, ahogyan megérkeznek az elektromos autók közé. Nem egy, hanem mindjárt harminc új modellel, és ezek nagy részét most meg is mutatták.

Felmerülhetett benned egy párszor a kérdés, hogy ha a Toyota az első Prius bemutatása, 1997 óta élen jár a hibridek terén, akkor miért nincs még elektromos autója, amikor már szinte minden más gyártónak van akár több is. A Toyota válasza erre mindig az volt, hogy csak akkor szállnak be az elektromos autók közé, amikor úgy tartják, hogy a technika fejlődésével eljött az ideje, és most nagyon úgy tűnik, hogy tényleg itt az idő.

Akio Toyoda, a japán márka elnöke a minap egy olyan csarnokból jelentkezett be, ami tele volt a Toyota és a Lexus jövőbeli elektromos autóinak koncepcióival.

Nem egy, nem két tanulmányautót mutattak be, hanem több mint egy tucatot, hogy azonnal egyértelművé váljon: a Toyota elindult meghódítani az elektromos autók piacát.

Az első sorozatgyártású modelljüket nemrég mutatták be, és a RAV4-méretű bZ4X hamarosan a kereskedésekbe kerül. A mintájára a többi újdonság is a beyond Zero után a bZ nevet kapja.

2030-ig nem kevesebb, mint 30 új elektromos autót mutat be a Toyota, és ebben az évben már 3,5 milliót adnának el belőlük világszerte.

A villamosításban nagy szerepe lesz a Lexusnak, a prémiummárka ugyanis 2030-ra már csak elektromos autókat adna el Európában, az Egyesült Államokban és Kínában, és öt évvel később már az egész világon. A most bemutatott koncepciók közt pedig néhány igazán izgalmasat is találunk.

Nem meglepő, hogy a Toyota minden népszerű kategóriában megvetné a lábát egy elektromos autóval, ezért a koncepciók között kisebb, kompakt és nagyobb crossovert és SUV-t is láthatsz. Az egyetlen hagyományosnak nevezhető modell egy áramvonalas szedán, de lesz retró stílusú terepjáró és igazi amerikai méretű pick-up is.

A legjobban mégis azt az elektromos sportautót várjuk, amivel a középmotoros MR2 örökségét elevenítenék fel.

Nem kevésbé izgalmas a Lexus jövője, amelynek első hírnökét már jövőre megismerhetjük. Az RZ 450e néven bemutatott elektromos szabadidő-autó nem más, mint a Toyota bZ4X várhatóan nagyobb teljesítményű testvérmodellje. A Lexus egy nagyobb SUV-vel és egy formás szedánnal is készül, utóbbi a Tesla Model 3 ellenfele lesz, de

a legszívesebben azt az elektromos szuperautót látnánk gyártásban, amivel az ikonikus LFA emlékét éleszti fel a Lexus.

Lehet, hogy most még nem kapsz elektromos autót a Toyota-szalonokban, de néhány éven belül már a méretek és stílusok közt is válogathatsz. Gondolj bele, hogy egy jó pár éve a hibrid Prius még csodabogárnak számított, ma pedig teljesen természetes, hogy szinte bármelyik Toyota lehet hibrid hajtású. Hasonlóan alapos hódításra készülnek az elektromos autók közt is, legalábbis elég jól hangzik a megcélzott 12,5 kilowattórás fogyasztás száz kilométerre. Kíváncsian várjuk!

A most leleplezett koncepciók nemcsak virtuálisan léteznek, és a bemutatóra elvitt életnagyságú makettek még jobban mutatnak:

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Az autótörténelem tíz legizgalmasabb Volvója
Budapest legközpontibb terasza úgy újult meg, hogy azonnal a törzshelyed lesz!