1988-ban még szinte új volt a magyar versenypálya, ahol már akkor sem csak a Forma–1-es autók köröztek. Hanem például Trabantok is: a kamionverseny betétfutamaként amatőr vezetők gyári, tuning nélküli Trabantokkal mentek négy kört, ami talán megmosolyogtatónak tűnik, de ha valaki ment már Trabival gyorsan, tudja, hogy ahhoz képest bármely profi versenyző élete maga a biztonság és nyugalom. Nem lehet jobb alkalom megnézni a videót, mint a Magyar Nagydíj hétvégéje.

Egy márkakupát persze nem közvetíthet akárki, itt a legendás Knézy Jenő kapta a feladatot, aki jó kezdeményezésnek találta a Trabi-versenyt,

egyrészt, mert telt vele az idő, másrészt mert hátha az induló fiatalemberek egyszer igazi autót kapnak majd.

Arról nem tudunk, lett-e bármelyik trabisból akárcsak félprofi versenyző (bár három keréken kanyarodni nem rossz bemutatkozás), de az tény, hogy a győztes kapott egy igazi autót, pontosabban egy Trabantot.

Most is megnéznénk egy hasonlót.

Vannak itt még érdekességek az NDK autóiparából:

Az IFA történelme a Trabanton és a Barkason kívül is tele van kincsekkel

A szériagyártmányok között is vannak érdekes darabok – hát még a koncepcióautók között!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában