Oroszországban több mint ötven éve szinte változatlan formában készül az UAZ kisbusza, most ennek modern változatát képzelte el egy kazah dizájner.

A parancsnoki UAZ, a Hunter néven kínált 469-es mellett az uljanovszki autógyár második legismertebb terméke a kisbusz, amit annak idején a magyar honvédségnél is használtak. A 452-est 1965-ben kezdték gyártani, és a mai napig szinte változatlan formában készül, mivel rendkívül sokféle célra használható.

Az UAZ nem is iparkodik megtervezni a furgon utódját, de ez nem jelent akadályt a lelkes dizájnerek számára, hogy időről időre elképzeljék,

milyen lenne a hazájában a formája után Buhanka, azaz Cipó névre keresztelt kisbusz modern utódja.

A legutóbb egy menő lakóautót mutattunk, most pedig itt egy újabb koncepció.

A Deadlydragon néven alkotó Vladislav Luzin kazah dizájner szintén retró stílusú utódot képzelt el az UAZ kisbusza számára, ami

megtartaná a fél évszázada ismert formáját, de a lemezek alatt modern technika dolgozna.

A Volkswagen éppen most készül visszahozni a Bullit modern technikával, és miért ne tehetné ezt az UAZ is, ha lenne rá lehetősége?

A klasszikus alapforma napjainkban is remekül mutatna, és az összkerékhajtású ősmodell mintájára

az új UAZ is megemelt, off-road változatban készülne.

A belső tér már kevésbé retró, főleg a műszerfalra került táblagépszerű érintőképernyővel, de az egymással szembefordítható ülésekkel a modern utód is elég sokféle célra lenne használható.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Nahát, milyen jópofa magyar hidak vannak!