A Koenigsegg és a hozzá hasonló szuperautók babérjaira törhet a brit Ultima újdonsága, amit egyszerűen csak RS névre kereszteltek. A Le Mans-i versenyautókat idéző, de közúton is használható gépet összeépíthető készletként is lehet rendelni.
A nyolcvanas évek óta készülnek az Ultima versenyautók, a kilencvenes évek óta közúti változatban is, mint a GTR és az Evolution. A brit manufaktúra legújabb alkotása az RS, amit ezúttal is a Le Mans-i versenyautók ihlettek, de a mindennapokban is használhatónak ígérik. A teljesítménye pedig a legizmosabb szuperautókéval is felveszi a versenyt.
A 4,17 méter hosszú és csak 1,13 méter magas szuperautó vázszerkezetére üvegszálas anyagból készült karosszéria került, az aerodinamikai elemek szénszálas anyagból vannak. Nem hiányozhat a hatalmas hátsó szárny és a tetőre tett légbeömlő,
a felnyitható hátsó burkolat alá a Chevrolet 6,2 literes V8-as motorja kerül, ami többféle teljesítménnyel választható.
Már az alapmodell is 430 lóerős, amivel három másodpercen belül gyorsul százra, de lehet kérni a kompresszoros változatot is, ami tuningolva 1200 lóerős teljesítményre képes. A Porsche hatfokozatú kézi váltójával szerelt, és csak 930 kilogrammos RS ezzel
2,3 másodperc alatt éri el a százas tempót, a 240 km/óra is megvan 8,7 másodperc alatt, a végsebessége pedig 400 km/óra.
Felfelé nyílnak az ajtók, és a műszerfal a klasszikus versenyautókét idézi a sok kis számlappal, a kényelemről az Alcantara kárpitozás gondoskodik, a poggyászteret méretre szabott táskakészlettel lehet kihasználni.
A városi forgalomban sem elveszett a fekvőrendőrök előtt megemelhető RS, erről parkolószenzor és tolatókamera gondoskodik.
Minden példányt egyedi rendelés alapján építenek Leicesterben, és akkora az érdeklődés, hogy aki most rendeli, csak két év múlva veheti át a kulcsrakész Ultimát. De van egy olyan opció is, hogy csak az alkatrészeket szállítják le,
és ha magunknak szereljük össze, akkor egy új BMW M3 árából már fél év múlva nekiláthatunk a szuperautónk építésének.