Tíz éve még Európa syörnzülködött a kínai autók töréstesztjein - ma a kínaiak fordulnak el a VW Passattól, mert nem bizonyult elég biztonságosnak egy kínai teszten.

Tíz éve még ilyen videók felett szörnyülködtünk itt a csodálatosan fejlett Európában a kínai autók törésbiztonságán:

A kínai autóipar azóta alaposan kinőtte magát. Olyannyira, hogy szégyenszemre ma már a kínai autóvásárlók választanak inkább más kocsit egy német gyártó ottani piacra tervezett modelljének biztonsága miatt. A kínai biztosítók által szervezett törésteszt-sorozaton vallott csúfos kudarcot az egyik műsorszámban a Volkswagen Passat kínai piacra tervezett változata.

A kocsi (pontosabban annak sofőrbábuja) egy olyan, részleges átfedéses frontális ütközési teszten vérzett el képletesen, amely nem szerepel az európai töréspróbákon. Míg az EuroNCAP és a hivatalos kínai C-NCAP 40 %-os átfedéssel szokta vizsgálni az ütközéseket, ezen a CIRI nevű szervezet által végzett kínai teszten 2019. decemberében 25 %-os átlapolással csapták falhoz a kocsit:

Az akadály végiggyalulta a kocsi bal oldalát, a vezető pedig elcsúszott a légzsák mellett és a műszerfalon csattant szegény feje. A Volkswagen is úgy gondolta, hogy ez nem az igazi, ezért amikor a tavalyi évben végeztek egy modellfrissítést a kínai Passaton, a kocsi kapott egy 62 dollár értékű kiegészítő merevítő-erőterelő elemet is az orrába. Ez a változat már sikeresen teljesítette a megismételt tesztet.

A kínai vevők azonban, úgy tűnik, végérvényesen kiszerettek a VW Passatból. Míg a helyi autópiacot egészében átlagosan 6,8 %-kal vetette vissza a pandémia, a kínai Passat eladásai 32 százalékkal estek vissza.

Forrás: Automotive News, Reuters

Az óriási kínai Passat:

A Passatnál is nagyobb Passatot készített a Volkswagen

Öt méter hosszú, de nem nekünk szánták.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Megvan az Audi első pilótája a Formula–1-ben

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés