Beláthatjuk, hogy az elektromos autók ma még nem alkalmasak a belsőégésű motorral hajtott társaik teljes kiváltására, de a hatótávjuk és fürgeségük már megengedi, hogy városban villanymotorossal járjunk. A német e.GO Life elég ígéretes ebben a műfajban.

A Tesla-rajongók bebizonyították, hogy elektromos autóval egy feltöltéssel akár több mint ezer kilométert is meg lehet tenni, de a rekordot szélsőséges körülmények között döntötték meg, a valóságban inkább néhány száz kilométer a mai villanyautók reális hatótávja. Ha a belsőégésű motoros autók teljes kiváltására még nem is alkalmasak, városi furikázásra nehezen találhatnál jobbat náluk: fürgén, csendben, károsanyag-kibocsátás nélkül járhatsz velük. A legújabb modell ezúttal a németektől érkezik, a neve e.GO Life.

Na de őszintén, hogy néz ez ki?

Megértjük, hogy a Life nem a formájával fog levenni a lábadról, de 3,35 méteren nehéz lenne sokkal vonzóbbat tervezni. Annál érdekesebb, hogy a kiskocsi 2+2 üléses, azaz szükség esetén a barátokat is hazaviheted vele. Belül elég egyszerű, de a kor elvárásainak megfelelően van benne érintőképernyős navigáció, hamarosan pedig légkondicionálót és kormánykerék-fűtést is tesznek bele.

Oké, de legalább jól megy?

A Life elektromotorja 30 lóerős és 110 Nm a legnagyobb nyomatéka, ami elsőre nem hangzik soknak, de vedd figyelembe, hogy csak 810 kilogrammot nyom, a motor pedig álló helyből indulva is leadja a maximális nyomatékát, tehát városba éppen elegendő. 5,7 másodperc alatt gyorsul fel 50-re, a végsebességét pedig 104 km/óránál korlátozzák, így két település közé is ki lehet merészkedni vele.

Mennyit bír egy feltöltéssel?

Már a 14,4 kilowattórás akkumulátorral is képes megtenni 130 kilométert két töltés között, a 19,2 kilowattórás lítiumion telep pedig 170 kilométerre elegendő, ami akár több napi városi ingázás távját is lefedi. A 48 voltos elektromos rendszer több elemét is a Bosch szállítja, és az e.GO Life érdekessége, hogy az összes Bosch Car Service képes lesz javítani, ami 17 ezer műhelyt jelent.

Járnék vele dolgozni, mit kérnek érte?

Németországban, ahol 2014 óta fejlesztik és 2018-tól gyártják is majd, 15 900 euró lesz az alapára, ami 4,8 millió forintnak felel meg, ezért két légzsák és ESP is jár. A nagyobb akkumulátor 1900 euróba kerül, az érintőképernyős rendszerért 800 eurót kérnek, 2019-től pedig klímát is rendelhetsz 1200 euróért. Mindezzel együtt még mindig hatmillió alatt vagy, ennyiért pedig még nem kaptál városi villanyautót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Mennél egy kört egy Mustanggal? Így soha ne!

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

További cikkeink a témában