Hét futammal a vége előtt két pont a hátránya Lewis Hamiltonnal szemben.

Nehéz azzal vitatkozni, hogy – a motorcsere és a monzai büntetése miatt – a mezőny legvégéről rajtoló Max Verstappen jött ki a legjobban az Orosz Nagydíj utolsó köreit totálisan megbolondító esőből, merthogy az akkor éppen hetedik helyen haladó holland – köszönhetően annak, hogy időben kapcsolt és ment ki kerékcserére – egészen a második helyig tudta felküzdeni magát.

Verstappen ezzel egyszerre minimalizált a pontveszteséget – a szocsi futamgyőzelmével 100. F1-es elsőségét ünneplő Lewis Hamilton ugyanis mindössze kétpontos előnyre tett szert vele szemben – és kovácsolt előnyt a hátrasorolást érő motorcseréből.

Ez utóbbi pedig még értékesebbé válhat, ha azt nézzük, hogy Valtteri Bottas autójában zsinórban két versenyre is új erőforrást kellett beizzítania a Mercedesnek (ami egyébként a Williams autóiban is rakoncátlankodik), vagyis könnyen lehet, hogy Hamilton sem ússza meg büntetés nélkül a hátralévő hét futamot.

Mindezeket alapul véve Louis Dekker F1-es újságíró szerint most már a Red Bull-os van helyzeti előnyben:

„Talán idén még nem mondtam, de úgy érzem, hogy ez most teljesen helytálló: Verstappennél vannak a legjobb kártyák a világbajnoki címért folytatott küzdelemben.”

Persze van, aki szerint éppen fordított a helyzet, korábban az F1-ben is megfordult Jan Lammers úgy véli, hogy a Mercedes csomagja jobb és erősebb, a bajnokság végkimenetele pedig azon múlik, hogy más pilóták mennyi pontot tudnak rabolni Verstappentől és Hamiltontól.

Eközben...

Norris elmondta a győzelmébe kerülő döntésének okát

Vállalja a felelősséget és mint mondja: „Egyszerűen megszakad a szívem.”

(Forrás: gpblog.com, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában