Miután a gyakornokok elkészültek a Golf GTI 410 lóerősre tuningolt változatával, a Volkswagen is bemutatta saját elképzelését a típus továbbfejlesztéséről. A GTI TCR teljesítményét 290 lóerőre növelték, és a gyakornoki autóval szemben ezt kapni is lehet majd.

Nem ez az első kihegyezett Golf GTI, hiszen a Volkswagen nemrég már készített egy alaposan átalakított változatot Clubsport S néven, amivel a Nürburgringen is tartották a leggyorsabb elsőkerekes autó rekordját. Az a limitált szériás modell a súlycsökkentés jegyében épült, a most bemutatott koncepció azonban nem követel kompromisszumokat.

A túraautó-bajnokságokban szereplő versenyautó után a neve Golf GTI TCR lett, és ennek megfelelően a 2.0 TSI motorja is erősebb. Nem 410 lóerős, mint a diákok tanulmányautója, nem is 310, mint a Golf R és a Clubsport S, de a 290 lóerő és 370 Nm is érezhető előrelépésnek számít a mallorcai szerpentinen kergetett 230 lóerős alapkiviteltől.

A Golf GTI TCR csak a hétfokozatú DSG váltóval készül, alapesetben 18 colos kerekeken gördül és 250 km/óránál korlátozott a sebessége. De kérhető lesz hozzá olyan csomag, amihez 19 colos kerekek és adaptív futómű jár, a korlátozás feloldásával pedig 264 km/órával is száguldhat. Az önzáró differenciálmű széria, felárért pedig Akrapovic kipufogó is lesz hozzá.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Kitalálod, melyik a leghosszabb nemzeti autópálya a világon?

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés