Az európai piacon egyre kisebb az érdeklődés a szedánok iránt, de Kínában egy kategórián belül is többet tart a kínálatban a Volkswagen. Az egyik legújabb a Lamando, ami az Arteon kisebb testvérének is tekinthető.

A hírek szerint a Volkswagen már azelőtt befejezi a lépcsőshátú Passat gyártását, hogy a jelenlegi generáció ideje lejárna, amit a szedánok iránt folyamatosan csökkenő kereslettel indokolnak. Persze ez nem minden országra igaz, Kínában például továbbra is nagyon népszerűek a lépcsőshátú autók, ezért a Volkswagen méretenként többet is tart a kínálatban.

Bora néven kínálja ezt a 4,66 méter hosszú szedánt a Volkswagen a kínai piacon
Kínában a Jetta önálló autómárka lett, ezért a típus legújabb szériája Sagitar néven kapható

Európában már jó ideje kifutott a Jetta, ami a kínai piacon Sagitar néven még kapható, és ennek kupéformájú testvére a Lamando, amiből most jelent meg a legújabb generáció. A Volkswagen egészen érdekes külsőt alkotott az immár ötajtós autónak, ami többé már nem hasonlít a Jettára és a Passatra,

az ívelt fényszórókkal és óriási légbeömlővel dizájn terén is új lapot kezdett a Lamando.

A Volkswagen rögtön a kínai vevők körében különösen keresett hosszú tengelytávú változatot mutatta be, amivel a Lamando hossza 18 centivel 4,78 méterre, a tengelytávja hét centivel 2,73 méteresre nőtt. Az utastér dizájnja is eltér az elődjében látott hagyományos berendezéstől,

az új Golf és az ID-modellek stílusában készült dupla képernyős műszerfalat kapott.

Az újdonság ezzel az Arteon kisebb testvére lehetne, amit egyébként még mindig CC néven forgalmaznak a kínai kereskedések. A Lamando európai bevezetése szinte kizárt, pedig ha már nem kapjuk meg a Jetta új generációját, mint az amerikaiak, akkor

szívesen látnánk egy ilyen kupéformájú ötajtós családi autót is a Volkswagennél.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Az autótörténelem tíz legizgalmasabb Volvója
Budapest legközpontibb terasza úgy újult meg, hogy azonnal a törzshelyed lesz!