A - híresen árérzékeny - magyarok jelentős része ott nyaral, ahová olcsón talál repülőjegyet, és igyekszik a kézipoggyászba is beleférni - derült ki az easyJet online felméréséből. A fapados járatok bővülése formálná az utazási szokásainkat? Érdekes adatok derültek ki az uticélválasztásainkról - lapozz bele!

Az easyJet több mint 3200 fő részvételével készített hazai online felmérése szerint a magyarok is rákaptak a repülés ízére: a válaszadók 54%-a évente legalább 1-2 alkalommal utazik a felhők felett. Az emberek 29%-a általában pár napra, 54%-a pedig egy hétre csomagol, a tíz napnál hosszabb utazásokra viszont már kevesen vállalkoznak. Az úti cél kiválasztásánál leginkább a kíváncsiság motivál: a válaszadók több mint fele olyan helyre utazik, ahol még nem járt azelőtt. A magyarok egyharmada a kedvező árú repülőjegyekre vadászik, tehát a fapados légitársaságok aktuális áraihoz és kínálatához igazítja az utazási terveit.

Az erősebb nem a gyorsabb

A válaszadók több mint fele néhány óra alatt pakol össze egy utazásra, a leggyorsabb 20%-nak azonban akár 30 perc is elég erre a műveletre. Nem meglepő, hogy az utóbbi csoportba főként a férfiak tartoznak: közülük 40% képes fél órán belül összepakolni, míg a nőknél ez csak 17%-nak sikerül. Ezzel áll összefüggésben az is, hogy amíg a férfiak fele többnyire megelégszik a kézipoggyásszal, addig a hölgyeknek már csak 35%-a hajlandó erre a kompromisszumra.

Feladni vagy nem adni?

Akik a kézipoggyászt választják, 43%-ban azzal indokolják, hogy kisebb csomaggal könnyebb közlekedni az utazás alatt, míg a plusz díjak 33%-ot tartanak vissza a csomagfeladástól. A feladott poggyász híveinek 40%-a eleve sok csomaggal utazik, 27% pedig szívesen vásárol külföldön, ezért szüksége van a helyre. Utazásaik alatt legtöbben emléktárgyakat és ajándékokat vásárolnak a családtagoknak és a barátoknak, de népszerűek még a különleges élelmiszerek és italok is. A ruhatárukat is szívesen frissítik fel néhány új ruhával, cipővel vagy táskával – ez ugyanúgy igaz a férfiakra is, mint a nőkre.

Mi kerül a csomagba?

Ami nélkül soha nem indulna útnak, az a válaszadók 38%-ának a laptop és a telefon, 25%-ának pedig a kozmetikumok, de olyan is akad, aki a futócipője, a kedvenc plüssállata, a hangszere vagy a hajvasalója nélkül nem tenne egy lépést sem. A többség egyébként ragaszkodik hozzá, hogy a személyes kozmetikumait magával vigye, még akkor is, ha ezekből helyben is tudna vásárolni. Ha pedig helyet kell szorítani a csomagban, akkor annak először a törölköző esik áldozatul.

Akár fizetünk is a kilátásért

A magyarok híres árérzékenységét jól mutatja a fapados légitársaságok előretörése, és az is, hogy még mindig relatíve kevesen vesznek igénybe extra szolgáltatásokat az alapdíjon felül. Az utazók mindössze 10%-a hajlandó kicsivel többet áldozni a kényelemért: közülük 40% az ablak melletti helyek megszerzéséért, 28% pedig az elsőbbségi beszállásért fizet plusz pénzt. Ezeken felül népszerű szolgáltatás az extra méretű lábhely is, nem meglepő módon inkább a férfiak körében.

(Forrás: Easyjet)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Négy villanymotorral és hegyomlásnyi nyomatékkal itt az elektromos Mercedes G-osztály

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés