Lőke András két éve visszaköltözött abba a kerületbe, ahol ifjúkorát hagyta. Elkezdett újra ismerkedni a kocsmákkal, felfedezte, hol lehet úszni és mennyiért, és hogy a helyi kutyatartási rendelet szerint még a kertjében is csak láncon lehet a házikedvence. “Amikor végigjártam a boltokat, és megnéztem a Böszörményi út pékségeit, hogy hol ropogós a kifli, elkezdtem azon gondolkodni, másnak mindezek nem volnának-e hasznos információk.” Ezen addig töprengett, mígnem egy helyieknek szóló Facebook-csoport élén nem találta magát, kisvártatva pedig már egy komplett weboldal ötletét szerette volna mielőbb hatékony formába önteni. Ez lett az ittlakunk.hu, ami próbaüzemet követően ma debütált a nagy nyilvánosság előtt.

Az oldal az első olyan online újságként definiálja magát, amely mind a 23 budapesti kerület lakosságát kiszolgálja nekik célzott tartalmakkal. Magyarul valamennyi kerületnek van egy saját aloldala, ahol megtudható, mi történik éppen a környéken, milyen programokra lehet benevezni a hétvégén, vagy hol található valamilyen szolgáltatás, úgy mint gyógyszertár, hentes, virágüzlet vagy fénymásolószalon. Afféle digitális szórólapként szeretnének a jövőben funkcionálni, ami megkönnyíti a hétköznapi lótás-futást a helyi információk után.

Több szem többet lát, több fül többet hall

András az oldal főszerkesztőjeként a projekt sajtótájékoztatóján elmondta: "Nem vagyunk egyedül, Európa sok nagy városában működik ez a típusú sajtó, Amerikában is sok száz független, kis helyi sajtótermék van az interneten. A Patch.com például akkorára nőtt már, hogy 800 újságírót vettek fel." Neve is van a műfajnak: hiperlokális sajtónak hívják azért, mert egy kisebb közösség írja, gondozza a híreit, amik kizárólag erre a jól körülhatárolt lakóövezetre vonatkoznak.

Nem vagyunk versenytársai az önkormányzati sajtónak, és nem is egyirányú utcában gondolkodunk: az a célunk, hogy a lakók tudósítsák egymást a lakóhelyükön történő dolgokról. Több szem többet lát, több fül többet hall: ha valaki észreveszi, hogy kidőlt egy oszlop, egy üzlet megszűnt, vagy egy kávéházban nagyon friss a sör, és ezt tudatni akarja a szomszédaival, itt megteheti” - hallhattuk.

De hogy ne csak interaktív játszóterek legyenek az oldalak, mederben legyenek tartva a dolgok és rendszeresen kerüljenek ki a fontos információk, szerkesztők gondozzák azokat. A számok még feltörekvőben vannak, de már jelzik, hogy igény márpedig van a kezdeményezésre: az utolsó hónapban 55 ezer egyedi látogatójuk volt, az oldalak Facebook-párjain pedig egy év alatt 45 ezren gyűltek össze. Sőt, egyes itt elindult hírek már valós eredményeket is produkáltak: volt, aki az oldalukon keresztül talált állást, volt, ahol hulladékgyűjtők megtisztítását sikerült elérniük, másutt pedig notórius kukadöntögetőt találtak meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Vajon ki a nap csaja Lady Gaga születésnapján?

Nézd meg az anyját, vedd el a lányát? Gracie édesanyja Penthouse-modell volt…

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés