Van egy gazdag üzletember, aki annyira rajong az 1912-ben elsüllyedt utasszállító hajóért, hogy mindent megtesz a Titanic II. vízrebocsátásáért.

Idézzünk fel néhány alapinformációt az eredeti Titanicról.

A hajót a Harland and Wolff hajógyárban építették az észak-írországi Belfastban.

Első útján az angliai Southamptonból indult a franciaországi Cherbourg-ba, onnan az írországi Queenstownba, és végül az Egyesült Államokba, New York Citybe.

Bár elsüllyeszthetetlennek tartották, 1912. április 14-én, vasárnap 23:40-kor a hajó jéghegynek ütközött, és április 15-én, hétfőn 2:20-kor, az ütközés után alig több mint két és fél órával, kettétörve elsüllyedt.

Az első osztályon utazók közül a nőknek 94%-a, a férfiaknak 31%-a menekült meg. A fedélzetközben utazó nőknek 47%-a, a férfiaknak 14%-a maradt életben, vagyis 210 személyzettag, 126 férfi, 317 nő és 52 gyermek menekült meg, összesen 705-en élték túl a katasztrófát, ez körülbelül a hajón utazóknak az egyharmada.

Az áldozatok pontos száma vitatott. A különböző szakértői csoportok és vizsgálóbizottságok eltérő adatokat szolgáltattak. Az amerikai kongresszusi vizsgálóbizottság szerint például ez a szám 1517, míg a britek vizsgálóbizottsága az 1490-es szám mellett foglalt állást, a Brit Kereskedelmi Kamara szerint pedig 1503 lehetett az elhunytak száma.

A katasztrófa több mint száz éve foglalkoztatja az utókort, több film is készült a szerencsétlenségről. Akadt, amelyik egészen nagy siker lett.

Ugorjunk egy nagyot az időben!

Egy ausztráliai üzletember évek óta szeretné megépíteni a Titanic mását, a célja, hogy a szerencsétlenség 110. évfordulóján átszeljék az Atlanti-óceánt 2400 utassal a fedélzeten.

Clive Palmer nem babonás, a hajót ugyanis a Titanic II. névre keresztelné el, ráadásul a hajó nem csak hasonlítana az 1912-ben elsüllyedt elődjére, hanem hajszál pontosan olyan lenne.

A hajó szerkezete, a kabinok kialakítása, az osztályok elrendezése, az éttermek, az ebédlők mind-mind az eredeti hajót idéznék. Az egyetlen különbség, hogy az új hajó biztonsági okokból pár méterrel szélesebb lenne.

Parker 500 millió dollárt teremtett elő a projektre 2013-ban, de a tervek anyagi okok miatt mégis megfeneklettek egy időre.

Most azonban ismét életre kelt a Blue Star Line társaság, és a tervek szerint 2022-ben mégis útra fog kelni a Titanic II.

– A Titanic II formájában szeretnénk újra megteremteni azt a csodát, ami a Titanic volt, és szerintme képesek vagyunk erre – nyilatkozta Clive Palmer.

A hajó ugyanúgy Southamptonból indulna, mint az eredeti Titanic 1912-ben.

Ezen a hajón is lesz első-, másod- és harmadosztály.

Mai árfolyamra átszámítva egy harmadosztályú jegy 350 dollárba került, az első osztályú luxuskabinokért pedig 100 ezer dollárt kellett kifizetni.

Így nézett ki egy kabin a Titanicon.

És így nézne ki a tervek szerint egy kabin az új Titanicon.

Ezen kívül pontos másolatot készítenének a konditeremről, az uszodáról, a squash- vagy rakettpályáról, a harmadosztály étkezőjéről, és a kultikus üvegkupoláról is, ami az első osztály báltermének lépcsője felett magasadott.

Hogy az út még korhűbb legyen, minden utast korabeli öltözékekbe bújtatnának.

Alig várjuk 2022-t!

Ez is érdekelhet:

Szánkópálya és jégből faragott Notre Dame vár a Magas-Tátrában

Budapesttől körülbelül kétszázötven kilométerre, a Magas-Tátrában biztosan megszeretjük a januárt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Az art déco stílusú budai erőmű, ahol az egész Csernobil sorozatot leforgathatták volna

Idegenvezetés a szexmunkások kirakatainál? Városnézés spanglival a kezedben? Lesz egy kis gond

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés