Természetes módon szeretnéd felturbózni a hangulatod, fejleszteni a memóriád és a lehető legtovább megőrizni a szellemi frissességed? A megoldás baromi egyszerű és kézenfekvő: mozogj sokat!

Egy halom friss kutatás - beleértve két egészen új tanulmányt is - azt igazolja, hogy bármiféle mozgásforma, ami képes megemelni a pulzusodat és persze megizzasztani alkalmas arra, hogy jelentős és túlnyomórészt kedvező hatást gyakoroljon az agyadra.

A sportolás nyújtotta előnyök közül néhány már pár perc után jelentkezik, mint például a hangulatjavulás, míg más jótékony hatásokra (pl. jobb memória) várni kell néhány hetet. Mindez azt jelenti, hogy olyan mozgásformát érdemes választanod, amelyet hetente több alkalommal tudsz végezni, legalább 45 percen keresztül.

A céljaidtól és az egyéni paramétereidtől függően akár egy gyors tempójú sétát vagy kocogást is beépíthetsz a napi rutinodba, hiszen már ez is jelentős eredményeket hozhat. Egy kísérleti tanulmány például azt mutatta ki, hogy a súlyos depresszióban szenvedő betegek esetében egy 30 perces séta 10 egymást követő napon már statisztikailag jelentős javulást hozott. A mozgás bárkinek segíthet a stressz levezetésében, mivel igazoltan képes a szervezetünkben előforduló stresszhormonok szintjét csökkenteni.

Egy másik tanulmány pedig azt szűrte le, hogy a 60-88 év közöttiek esetében napi 30 percnyi séta 12 héten keresztül elég ahhoz, hogy jelentősen javuljon az agynak az emlékezetért felelős területe, tehát már ennyivel is sokat tehetünk azért, hogy idős korban is megőrizzük szellemi frissességünket. Mindez természetesen a fokozott véráramlással van összefüggésben, amelyet a mozgás vált ki, ez ugyanis friss energiával és oxigénnel tölt fel minket.

Egy 50 év feletti egészséges felnőttnek napi 45-60 perc aktív mozgást kellene végeznie, a hét minél több napján

- adta ki az ukázt Joe Northey, a brit tanulmány vezető szerzője.

(via)

És ezt olvastad már?
Ez a fekete konténerobjektum igazából egy vagány nyaraló Chilében