Nem kell minden vasútállomásnak úgy kinéznie, mint egy betonszarkofágnak vagy szeméttelepnek. A következő tízes listán a földgolyó legpengébb pályaudvarait mutatjuk be Tokiótól New Yorkig.

  1. 10 / 10

    Gare de Strasbourg

    A strasbourgi pályaudvar modern külseje magában rejti az 1883-ban felhúzott eredetit. Egyszerre haladó szellemiségű és hagyománytisztelő.

    A tovább gombra kattintva jön a következő!

  2. 9 / 10

    Tokyo Station

    A japán főváros pályaudvarára a világ legkúlabb és leggyorsabb szerelvényei szoktak begurulni, ráadásul másodpercre pontosan. Amikor ilyesmiről olvasunk, kedvünk lenne atomot dobni a MÁV-ra.

  3. 8 / 10

    Kuala Lumpur Railway

    A maláj főváros pályaudvara az angol gyarmati idők építészetét idézi meg, elegáns és fenséges.

  4. 7 / 10

    Cshatrapati Shivadzsi pályaudvar

    Szintén a britek építették, India függetlenségéig Viktória királynő nevét viselte. Napjainkban a világörökség része, és Mumbai egyik jelképe.

  5. 6 / 10

    Grand Central pályaudvar

    A New York-i pályaudvar a világ legforgalmasabbja évi 21 millió utassal. Igazi autentikus manhattani helyszín, ami egy tonna film háttérét adta.

  6. 5 / 10

    Antwerpen-Centraal Station

    A félmillió lakosú belga város központi vasútállomása 1885-ben épült, de 1998-ban alapos átalakításon esett át, akkor bővítették négyszintesre.

  7. 4 / 10

    Kanazawa Station

    Japánban nagyon bele kell húzni, ha valaki menő pályaudvart akar tervezni, de a Kanazawa állomás alkotóinak sikerült. A hightech funkcionális rész mellé az épület elé bedobtak egy hagyományos japán kaput, az összhatás pedig annyira ütős lett, hogy például ebbe a listába is bekerült.

  8. 3 / 10

    Southern Cross Station

    A melbourne-i állomás tetőszerkezete egy organikus, hullámzó lényre emlékeztet, ami nagyon fel tud dobni egy olyan ipari jellegű létesítményt, mint egy pályaudvar.

  9. 2 / 10

    St. Pancras

    A londoni St. Pancras leginkább egy kastélyra vagy múzeumra emlékeztet, de a grandiózus, viktoriánus stílusú épület természetesen egy vasútállomást rejt. A pályaudvar végébe egy hotelt is építettek, amely 1865-ben még egy formatervezési díjat is nyert.

  10. 1 / 10

    Estacion de Madrid Atocha

    Madrid első számú pályaudvara leginkább egy botanikus kertre hasonlít – egy ilyen megoldást az atomsilóra emlékeztető Déli pályaudvaron is szívesen látnánk.

    (Forrás: thrillist.com) 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Az art deco stílusú budai erőmű, ahol az egész Csernobil sorozatot leforgathatták volna

Idegenvezetés a szexmunkások kirakatainál? Városnézés spanglival a kezedben? Lesz egy kis gond

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés