Az első négyet tuti kitalálod.

Az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat összeállított a világ 100 legértékesebb márkáját listázó Best Global Brands globális márkarangsorát, amelynek

A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt.

Mutatjuk a Top 10-et – ne is keresd a Facebookot:

1. Apple: 323 milliárd dollár (+38% a tavalyihoz képest)
2. Amazon: 200,7 milliárd dollár (+60%)
3. Microsoft: 166 milliárd dollár (+53%)
4. Google: 165, 4 milliárd dollár (-1%)
5. Samsung: 62,3 milliárd dollár (+2%)
6. Coca-Cola: 56,9 milliárd dollár (-10%)
7. Toyota: 51,6 milliárd dollár (-8%)
8. Mercedes-Benz: 49,3 milliárd dollár (-3%)
9. McDonald's: 42,8 milliárd dollár (-6%)
10. Disney: 40,8 milliárd dollár (-8%)

A teljes listát ITT tudod megnézni.

Durva, de ez a tíz cég adja a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének közel a felét – rangsorban szereplő cégek összesen 2336 milliárd dollárt érnek.

Érdekességek...

  • A százas listára először került fel az Instagram (19. hely, 26,1 milliárd dollár), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).
  • A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre (8,4 milliárd dollár, +52%).
  • Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került (12,8 milliárd dollár).
  • Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepel a százas listán, a tavaly is csak a Shell volt ott (97. hely).

(Forrás: BBC, MTI, fotó: Getty Images)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.