Tegyük fel, hogy nemcsak nyár van, de meleg is van, amitől pedig nem tudsz aludni. Elmondjuk, mit tudsz tenni ellene, vagyis az alvásodért és lakásod lehűtéséért.

Hűtsd le a szobát!

Az alváshoz a 18-20 fok a legideálisabb, vagyis érdemes lenne lehűtened a szobát, ahol alszol. Ezt nyilván légkondival érheted el a legkönnyebben, de ha az nincs, akkor a kora reggeli és az éjszakai órákban csinálj kereszthuzatot, ha pedig vizes lepedőt is feszítesz az ablak elé (de akár a függönyt is bevizezheted), még nagyobb sikerrel járhatsz.

Hűtsd le a tested is!

Tegyél hideg vizes borogatást a testeden minden olyan helyre, ahol a pulzus könnyen kitapintható. Vannak, akik a vizes zoknira esküsznek, valaki pedig jégkockával dörzsöli be magát.

Legyen teljes sötétség!

Az alváshoz a teljes sötétség a legmegfelelőbb, legyen olyan sötét a szobában, hogy ne lásd a kezed, amikor közvetlenül a szemed előtt integetsz. De a szemmaszk viselése is egy jó megoldás lehet.

Áramtalaníts mindent!

Kapcsolj ki minden elektromos berendezést éjszakára, az adapterek ugyanis hőt termelnek készenléti állapotban is.

Ne zabálj! Ne vedelj!

Ne egyél és igyál lefekvés előtt 2 órával, tele has esetén ugyanis az emésztés tovább tart, az pedig nem hagy (nyugodtan) aludni.

Ez is érdekelhet:

(Fotó: Getty Images)

És ezt olvastad már?
Több mint 2000 évig jég borította, de szeptemberre teljesen jégmentessé válhat egy svájci hágó