Kis utánajárással simán ki lehet hozni egy tíznapos, élményekkel teli maldív-szigeteki nyaralást abból az összegből, amit egy balatoni négycsillagos wellness hotelben fizetnél ki tíz éjszakáért – ez derül ki Gábor vendégposztjából.

„Ha az ember kiejti azt a szót, hogy Maldív-szigetek, a hófehér homokon és azúrkék vízen kívül mindenkinek a luxus és gazdagság jut az eszébe, egy olyan hely, ami csak a szupergazdagok kiváltsága.

Kevesen tudják azonban, hogy földi halandóként is simán a listánkra tehetjük ezt a helyszínt, ugyanis szűkölködés nélkül is ki lehet hozni egy balatoni nyaralás árából, és ezt nem is olyan nehéz elérni. Segítek, hogy hogyan jutottunk el erre a mesés helyre.

A titok csupán egy kis utánajárás és böngészés az interneten

Feleségemmel közös hobbink az utazás, és már szerencsére jópár helyet tudhatunk magunk mögött Európában. Mi afféle hátizsákos utazók vagyunk, olyanok, akik nem igazán tudnak nagy pénzekből gazdálkodni és, ha kell, konzervekkel pakolják meg a tatyót, hogy a kaján is spóroljanak, cserébe mesés helyszíneken ehetik a rizses lecsót.

Most azonban messzebbre vágytunk. Így futottunk bele az Utazómajom oldalon egy decemberi maldív-szigeteki utazásba, ami tíz napra szállással és repülőjeggyel együtt 200 ezer forint volt fejenként. Mivel több, mint egy éve hasonló egzotikus ajánlatra vártunk és spóroltunk, így gyorsan lecsaptunk a lehetőségre.

Az igazsághoz hozzátartozik, az is, hogy ilyen olcsón csak akkor lehet kihozni egy utat, ha mi alkalmazkodunk a megadott akciós időponthoz. A mi taktikánk az, hogy fél-egy évre előre megvesszük a repülőjegyet és minden mást hozzá igazítunk.

Tehát augusztusban megvettük a jegyeket decemberre – az Airfrance árulta őket Budapestről Malé-ba, 150 ezer forintért párizsi átszállással fejenként egy 10 kg-os kézipoggyásszal.

Repülőjegy kipipálva, már csak szállást kellett találni, és itt jön a trükk:

lakott szigeten kell szállást keresni.

A Maldív-szigetek 1192 szigetből áll, melyek nagy része magán kézben lévő resort sziget – ez az a cölöpbungallós, hosszústéges, pálmafás valami. Ha ilyen helyre foglalunk szállást, akkor biztosan jópár milliót ott kell hagynunk. Ellenben, ha lakott szigeten keresünk szállást, meglepően olcsón is találhatunk.

Így esett a választásunk Maafushi szigetére, ami a fővárostól (Malé) kb 20 km-re fekszik. Itt találtunk szállást 9 éjszakára, reggelivel együtt fejenként 49 ezer forintért. Tehát a szállás is pipa, már csak a kajáról és a programokról kell gondoskodni, de erről még említést teszek lejjebb.

Irány a Maldív-szigetek!

A repülőút

Mivel párizsi átszállással kaptuk a jegyet, jelentős aggodalommal töltött el bennünket az éppen akkor (decemberben – a szerk.) kialakuló francia közlekedési sztrájk. A valóságban szerencsére egy óra csúszáson kívül semmilyen probléma nem volt.

Nekünk hatalmas élmény volt az Airfrance óriási gépével utazni, mivel fapadoshoz voltunk szokva – kényelmes volt és minden üléshez tartozott egy érintőképernyős, okos-médiafelület, amin lehetett filmet nézni, játszani, olvasni, stb., és a kaja is teljesen rendben volt, finom és bőséges ételeket kaptunk.

16 órányi repülés után érkeztünk meg a reptérszigetre, ami közvetlenül Malé mellett található.

Jó, ha tudsz róla: mivel a Maldív Köztársaság az iszlám vallást követi, így alkoholt nem lehet bevinni az országba. Ezt a reptéren kis megőrzőkben lehet hagyni, visszafelé pedig ki lehet venni.

A szállás megközelítése

Ha az ember hotelben foglal szállást, akkor a reptérről lehetőség van egyből a szállásra menni speedboattal, amivel kábé 30 perc az út, és ami olyan 20-30 amerikai dollárba kerül fejenként – egyébként dollárt gyakorlatilag mindenhol elfogadnak, tehát váltani mást fölösleges. Mi olcsóbban akartuk ezt kihozni, így azt interneten utánanézve azt találtuk, hogy potompénzért komppal is lehet menni Maléból az általunk választott Maafushira.

Ennek a módja a következő: a reptérről közvetlenül megy komp Maléba – ez 1 amerikai dollár fejenként. A malé-i kikötőből aztán át kell sétálni a kompkikötőbe, ahonnan indulnak a kompok Maafushiba. Igaz, ez a sziget másik felén van, úgyhogy 40 perc sétával lehet számolni.

Egy jegy Maafushira 22 rúfia, ami kábé 470 forintnak felel meg. Komppal 1 óra 40 perc a menetidő és nagyon nagy élmény a helyiekkel utazni, ugyanis a kompot használják áruszállításra is.

A szállás

Maafushira érve megkerestük a szállást, ami 5 perc séta volt, és itt ért minket egy kis meglepetés: felújítás miatt be volt zárva. (Az igazsághoz hozzátartozik annyit, hogy a szállással az út előtt egy hónappal próbáltuk felvenni a kapcsolatot, de nem reagáltak). Fél óra lődörgés után két helyi segítségét kérve elkísértek minket a Salt Beach Hotelbe, ahol közölték, hogy a korábbi hotelünkkel ők közös cég, és mivel azt éppen felújítják, így fogadjuk el, hogy ott leszünk elszállásolva. Ennek nagyon örültünk, mert ez az eredetinél jóval jobb szállás volt rendkívül kedves személyzettel.

Maafushiról

Nagyon szép, nyugis és olcsó sziget. Lehetőség van belelátni az ottaniak hétköznapjaiba, akik nagyon kedvesek és segítőkészek. Muszlimok lakják, így nem illik fürdőruhában lenni mindenhol, de vannak erre kijelölt partszakaszok.

A szigetet zátony veszi körül, aminek közelében csodás sznorkelezési lehetőség nyílik. A sziget egyik oldalán van egy cápaóvoda, ez egy nyugodt vízű rész, ahová a szirticápák rakják a porontyaikat.

A sziget helyiek által lakott oldalán pedig van egy vízalatti múzeum jellegű képződmény. Érdemes megnézni.

Étkezés

• A reggeli ugye benne volt a szállás árában,
  • az ebédhez mindig egy olcsó helyi boltban vásároltunk – fél kg kenyér, tonhalkonzerv, gyümölcslé és egy kis jégrém összesen 90 rúfiába, azaz kábé 1900 forintba került.
  • vacsoránkat pedig a helyiek által kedvelt étteremben oldottuk meg - általában maldív rizottót ettünk (fejenként) 50 rúfiáért, vagyis olyan 1100 forintért.

Tehát egy napi kaját simán ki lehet hozni napi fejenként 3000 forintból.

Amire érdemes költeni, ha már itt nyaral az ember

• A resort sziget látogatása (100 USD / fő) – mi Fihalhohi szigetét választottuk, és ez maga volt a csoda –, ez magában foglalja a transzfert, az igencsak luxus ellátást a szigeten, beleértve a korlátlan alkoholfogyasztást, ebédet, kávét, teát.
  • Érdemes elmenni még egy egynapos cápatúrára (50 USD / fő), ami egy egész napos program. Mi itt úsztunk delfinekkel, mantarájával, dajkacápákkal, tüskésrájával. És az árban benne van egy szigetlátogatás és egy ebéd egy homokszigeten is.

Akik hozzánk hasonlóan végzett búvárok, azoknak nem ajánlom, hogy befizessenek búvártúrára. Drága és semmivel sem lehet többet látni 30-40 méteren, mint bárhol a sziget körül sznorkelezés közben. Mi befizettünk egyre, de nem érte meg.

Mindent összevetve – a kiutazás költségétől eltekintve – olcsóbban ki lehet jönni, mint itthon

Mi 100 ezer forint költőpénzből vígan elvoltunk, tehát egy főre 300 ezer forintból ki lehet hozni az egész utat tokkal-vonóval, cserébe egy életreszóló élményt kap az ember.

Tény, hogy ez nem kevés pénz, de ha belegondoltok, ez csak egy ülőgarnitúra ára. És ha lepereg előtted életed filmje, nem egy kanapéra fogsz gondolni. Azt kell mondanom, hogy a prospektusok nem túloznak, amikor egy maldív helyszínt mutatnak be, tényleg olyan. Remélem sokan át fogjátok ezt élni.”

(Fotó: Gábor, Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van