Kisoroszi és Dunabogdány között épül majd, de a teljes úton a Fekete-tengertől a francia partokig is elgurulhatunk.

Megkapta az építési engedélyt Magyarország első kerékpáros Duna-hídja, ami Kisoroszi és Dunabogdány között épült majd. A híd része az európai kerékpárút-hálózatnak, azon belül az EuroVelo 6 Szentendrei-szigetre tervezett szakaszának – közölte a Magyar Építők.

Az EV6 az Atlanti-óceán francia partjaitól a Fekete-tenger romániai részéig húzódik majd.

A tervező Speciálterv elsődleges szempontja volt a környezeti terhelés minimalizálása, a meglévő természeti értékek megőrzése – például a pilonok magassága alig haladja meg a környező fákét, így segítve a tájba illeszkedést.

Látványterv: Speciálterv Kft.
A pilonok körül pihenőpontok lesznek, ahonnan szétnézhetünk a folyó felett, szelfizhetünk, uszonnázhatunk.

 

Látványterv: Speciálterv Kft.

Szerkezetileg is izgalmas a híd: a mérnökök egy önmagába horgonyzott függőhidat javasoltak, ami egy ritka „alfaj” a függőhidakon belül.

„A klasszikus függőhíd főkábelei egy, a híd mögött található lehorgonyzó tömbbe vannak bekötve, ilyen például az Erzsébet híd – magyarázta Pál Gábor, a híd tervezője a Magyar Építőknek. – Ezzel szemben az önmagába horgonyzott függőhíd esetében a főkábel a hídpályát alkotó főtartóba van bekötve.

A híd látszólag azonos megjelenésű a klasszikus függőhíddal, azonban a kialakításnak számos előnye van.

A legfontosabb, hogy elkerülhető a lehorgonyzó tömb, mely a híd alépítményeinek mennyiségeit, és így a költségeket is jelentősen csökkenti. (...) Továbbá kiemelt előny, hogy a kisebb alépítmény kisebb környezeti zavarással jár.”

A híd teljes hossza 280 méter lesz, a támaszkiosztása 60+160+60 méter. Mivel gyalogos és kerékpáros híd, a karcsú pálya merevítési igénye komoly kihívásként jelentett.

(Forrás: Magyar Építők, látványtervek: Speciálterv Kft.)

És ezt olvastad már?
Tengerimalacot ne tarts, tengerimalacokat pedig így
Egyetlen stílusos teraszról sem hiányozhat ez a kiegészítő