Lehet tőle tanulni!

Egy cégtulajdonos 23 millió dolláros támogatást szerzett a vállalkozásának, és Mark Cuban, milliárdos vállalkozót is sikerült meggyőznie, hogy fektessen be a startupjába. Két dolgot mindig megtesz, ha egy prezentációja rosszul sikerül. Mondjuk, mi az.

Falon Fatemi cégébe, a Node-ba Mark Cuban is befektetett (egy tonna vállalat, és a Dallas Mavericks tulaja), ami nagyjából garanciapecsét a sikerre. A hölgy szerint egy befektetőket kereső prezentáció (vagy angolul: pitch) akkor sikeres,

ha már azelőtt megválaszolja a lehetséges befektetők kérdéseit, mielőtt megfogalmazódnának a fejükben.

Bár soha nem lehet tudni, hogy hogyan fognak viselkedni a lehetséges befektetők, de Fatemi rendelkezik egy olyan stratégiával, ami végül segített neki megszereznie a 23 milliós befektetést.

Falon Fatemi igazi rekorder, ő a legfiatalabb személy, akit a Google-nél alkalmaztak, ugyanis mindössze 19 éves volt, amikor a kaliforniai óriáscég felvette. Azóta már saját cégét vezeti, és fel van készülve arra, hogy a lehetséges befektetők egy-egy pitch során meglepő keresztkérdéseket tesznek fel neki. Ha sikerül kizökkenteniük, akkor ezt a kérdés felírja, és a választ beépíti a következő prezentációjába.

A siker egy tonnányi kudarcra épül –

mondta el Fatemi a Business Insidernek. – Az elutasítás fájdalmas, olyan, mint egy kudarccal végződött randi, de fontos, hogy a lehetőséget lássuk benne arra, hogy fejlődjünk, visszajelzést kapjunk és javítsuk a pitchünket.

Én azt csinálom, hogy minden kérdést felírok, és készítek egy ellenvéleményeket kezelő dokumentumot – árulta el.

Minden kemény kérdést, amire nem készültem fel, felhasználok és építek rájuk. Így minden egyes kudarcot követően, a következő alkalommal erősebb prezentációval állok elő.

Ez a stratégia is a része volt annak, hogy Fatemi 24 befektetőtől 23 milliós befektetést szerzett a 2014-ben alapított Node-nak. A cég AI technológia segítségével segít vállalkozásoknak megtalálni a lehetséges vevőiket.
Fatemi észrevette, hogy azok a befektetők, akik elutasították, szívesen adnak neki tanácsot – csak kérnie kell. Csak meg kellett kérnem őket – mondta. – Odamentem, és azt mondtam nekik, hogy tudni szeretném, miért nem láttak fantáziát a dologban, mit csinálhatnék jobban, illetve ismernek-e olyan befektetőt, akinek tetszhet a vállalkozásom.

Fatemi szerint a befektetők többsége öt perc alatt el tudja dönteni, hogy befektetne-e. zért is olyan fontos, hogy a vállalkozók pontosan és világosan el tudják mondani, mit tud a cégük, mit akarnak, és hogyan akarják elérni.

Ami igazán érdekes Fatemi tanácsában, az az, hogy bárkinek hasznos lehet, nem csak olyanoknak, akik az üzleti szférában dolgoznak. A kudarc olyasmi, amivel mindenhol lehet találkozni, a helyes reakció pedig az, ha idővel (minél hamarabb) tanulunk belőle, és fejlődünk általa. Ez a fajta adaptív magatartás a sikeresség egyik fontos kritériuma lehet.

(Forrás: Business Insider)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz éve feltöltött egy fürdőszobai szelfit, most 475 ezer követője van

További cikkeink a témában