Praktikus étkezési tippek, hogy ne a fogyókúra legyen az újévi fogadalmad
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Itt az ünnepi időszak, vagyis elkerülhetetlen a súlygyarapodás. Abban viszont biztos lehetsz, hogy nem te vagy az egyedüli, aki már beleszaladt egy teljes rúd mákos bejglibe a hatvahhétfogásos karácsonyi menü után. Ha viszont kicsit okosabban csinálod, akkor az újévi fogadalmadat könnyebben tudod majd betartani, vagyis kevesebb kilótól kell megszabadulnod. Mondjuk, mivel próbálkozz.

Talán nem hízol el (annyira) az ünnepek alatt, ha ezekre odafigyelsz:

  • Oké, hogy ünnepek, meg piázás, de azért ihatnál egy kis vizet vagy édesítetlen gyümölcsteát is – két litert naponta elég is lenne belőle, az elegendő mennyiségű folyadék ugyanis fokozza az anyagcserét és még az étvágyat is féken tartja.
  • Kezd a menüt könnyű levessel vagy salátával, esetleg egy pohár víz elfogyasztásával – valamennyire ez is csillapítja az éhséget és telíti a gyomrot.
  • Amennyire csak tudod, a főételnél kerüld a zsíros és olajos köreteket, valamint a szószokat. Menj rá mondjuk a rizsre vagy a párolt zöldségekre.
  • Tudjuk jól, hogy szinte lehetetlen küldetés nemet mondani a süteményorgiára, de próbáld ki, hogy a zserbó- és mézeskalácsőrület helyett egészséges gyümölcssalátát vagy gyümölcsös krémtúrót eszel.
  • Ne siess a kajálással, csak szép lassan, kényelmesen. A teltség érzése csak az étkezés megkezdése után 15-20 perccel jelentkezik, ha tartasz egy kis szünetet, akkor talán megúszhatod, hogy többet egyél, mint amennyire a szervezetednek szüksége van.

Aláírjuk, hogy erősnek kell lenned ehhez az önmegtartóztatáshoz, de menni fog, és hidd el, nyerhetsz vele egy-két kalóriát.

Ha pedig elgyengültél...

(Forrás: webbeteg.hu)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.