Manapság egyre többen keresnek egészségügyi vagy morális okokból húsnélküli ételeket, ezekhez az igényekhez pedig igazodnak (vagy inkább látják meg a piaci rést?) a különféle gyorséttermek, amelyek kínálatuk műhúsos verziójával igyekeznek megfogni a vegetáriánusokat és a vegánokat.
A hús nélküli húsokat készítő startupok pedig versenyt futnak egymással, hogy a hagyományosan húsközpontú étteremláncokkal kooperálhassanak. Céljuk ezzel egyrészt az, hogy a szélesebb nyilvánosság is megismerje termékeiket, másrészt pedig az, hogy ki tudják szolgálni azokat is, akik az állatokkal szembeni kegyetlenkedés vagy a klímaváltozás miatt csak növényi eredetű alternatívákkal helyettesített ételekre szavaznak.
Az Egyesült Államokban a Burger King – összeállva a hús nélküli húsokat készítő Impossible Foods-zal – például már kísérletezett tisztán növényi alapú, marhaízű műhúsos hamburgerrel, ami eléggé bejött, vagyis az, hogy a tesztidőszak után az egész országban is piacra dobták, csak annak lehet a jele, hogy pozitív fogadtatásban volt része, vagyis bejött a fogyasztóknak – ez:
Ezen a példán felbuzdulva, most egy másik gyorsétterem-lánc, a tex-mex Del Taco is beleállt a kihívásba, ugyanis a Beyond Meattel közösen megalkották a Beyond Tacót elnevezésű kaját, a taco vegetáriánus és vegán verzióját – ezt:
Nyilvánvalón tisztában vannak azzal, hogy a Burger Kingnek mennyire bejött az újítás, merthogy a Del Taco a tesztidőszak helyett rögtön mind az 580 amerikai éttermében felvette az ételkínálatába.
(Forrás: Szuperfarm, fotó: Del Taco, impossiblefoods.com, Getty Images)