Már megépült a tesztpálya – ha beválik, alapvetően megváltozhat a városok tömegközlekedése.

Jó, hogy külsőre hasonlít, különben nehéz elhinni a kínai járműről, hogy villamos, hiszen sem villamosvezetékre, sem sínre, sem vezetőre nincs szüksége. Előbbit akkuk pótolják, a sínt speciális felfestések, a vezetőt pedig érzékelők, amelyek a felfestést és a környezetet is figyelik.

Az Autonomous Rail Transit (ART) egyszerre 300 személyt képes szállítani a három szelvényében (de akár ötszelvényes is lehet). Gumikerekes, és mindkét irányban képes közlekedni, tehát nem kell fordulót beiktatni, és elég neki tíz perc töltés, hogy aztán 25 kilométert megtehessen.

A tesztpálya már kész van Csucsouban (Zhuzhou), jövőre ígérik az éles üzemet. Ha az ART jól teljesít, sokkal olcsóbban, környezetbarát módon lehet majd villamosvonalakat létesíteni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz éve feltöltött egy fürdőszobai szelfit, most 475 ezer követője van

További cikkeink a témában