A nagy, nemzetközi divathetek közönségétől mindig jó tippeket kaphatunk arra nézve, mi várható a következő fél évben az üzletek férfiruha részlegein.
A fotók tanúsága szerint pedig a férfidivatot el fogják árasztani a táskák: kicsitől a hatalmasig, színestől a visszafogottig, és bizony, csajostól a kevésbé csajosig.
Az utóbbi pár évben a férfidivat és a táskák viszonya óriási változáson ment keresztül. Korábban egy pasinak szinte tabu volt a hátizsákon kívül bármilyen más kiegészítőt használni a cuccai tárolására. Hódítottak a vállalhatatlanul kitömött farzsebek, és minden kényelmetlenség ellenére a táskákról nem is vett tudomást a férfitársadalom.
A fashion weekek belecsaptak
Idén azonban Milánóban a Fendi bemutatta ikonikus Baguette és Peekaboo táskák uraknak szánt verzióit, valamint egy kollabot a japán Porter márkával. Néhány napra rá a Dior párizsi bemutatóján szinte az összes modell táskával a kezében vonult végig a kifutón. A Pradánál nyálcsorgatósan jól kinéző hátizsákokat láthattunk fekete nejlonból, a Loewe pedig elegáns krokodilmintás kézitáskákkal, nagyméretű válltáskákkal és a márka népszerű Puzzle táskájának férfiváltozataival kápráztatta el a divat iránt fogékony nagyérdeműt.
Ha táskákról van szó, természetesen nem feledkezhetünk meg a Louis Vuitton-ról sem, ahol az utóbbi egy évben számos újdonság látott napvilágot: a régi jó Keepall táska kijött sötétben világító verzióban, volt belőle félig átlátszó sárga és rózsaszín opció, és hatalmas fekete monogram logós pufidzseki-szerű anyagból is készült LV táska. A fashion week kifutójára pedig a régi utazótáskák mini és midi verzióit álmodta meg Virgil Abloh tervező.
Az eszetlen macsóságnak a streetwear vet véget
Az utóbbi időben a kilencvenes évek stílusa és a sportos vonal egyre erősebben van jelen az utcai divatban, így a funkcionális ruhadarabok és kiegészítők felülírják az agyatlan macsóság öltözködési elveit. A táskák egyre nagyobb számban és rohamosan fejlődő variációkban jelennek meg a férfimárkák kínálatában, és így a mindennapi öltözködésben is.
A fordulópontot az olyan outdoor és deszkás márkák újraéledése jelentette, mint a Patagonia, a The North Face vagy a Supreme. Kiderült, hogy a férfipiacon is lehet a cool faktor mércéje egy táska.
A táskák friss hulláma oldaltáskákkal és övtáskákkal kezdődött, de a shopperek már a nyomukban vannak.
Akik kimaxolják a trendet: a rapperek
Furcsa módon a divatérzékeny rapperek szerettek bele a legcsajosabb (ja, bocs: uniszex) táskákba. Tyler, the Creator évek óta rajong a Chanel kézitáskákért – lehetőleg valamilyen bájos pasztellszínben.
Persze tény, hogy a hiphopkörökben a luxusmárkák mindig is komoly státuszszimbólumként működtek, a túltolt maszkulin vonal helyett azonban egyre merészebb kísérleteket láthatunk (gondoljunk csak ASAP Rocky bájos Gucci kendőjére).
Az üzlet, az üzlet
Örülhetünk annak, hogy a férfitáskák újbóli népszerűsége lenyomja végre a rémesen kitömött farzsebeket, és hogy az uraknak nem kell a barátnőjüket megkérni, dobja már be a tatyójába a farzsebbe már nem férő slusszkulcsot és egyebeket.
Ennek ellenére a táskabiznisz azért virágzik, mert a márkák rájöttek: ha a nőknek indokolatlan árú divatkiegészítőket lehet eladni, akkor ezt a szuperképességet a társadalom másik felén is érdemes lenne (szó szerint) kamatoztatni.
De mi várható idén?
Az biztos, hogy a táskák fontossága egyre nő a férfidivatban, de attól egyelőre nem kell tartani, hogy lenyomják a sneakereket. A növekvő választék viszont jó jel: bárki megtalálhatja a pénztárcájához és stílusához passzoló táskát, amivel nemcsak kényelmesebb lesz a mindennapi élet, hanem menőbb is az összkép.