Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Különben hatalmas bírságra számíthatnak.

Mától (2017 október 1.) lépett életbe Franciaországban az a törvény, melynek értelmében minden olyan reklámra, ahol a szereplőket Photoshoppolták, retusálták, a testüket itt-ott vékonyították vagy épp gömbölydedebbé tették, a lábukat meghosszabbították manökenesre vagy épp a bőrüket szépítették, esetleg a szemüket nagyobbították rá kell írni, hogy

Photographie retouchée, azaz módosított/utómunkázott fénykép.

A figyelmeztetés elég látványos lesz, elvileg olyan, amilyen a cigisdobozokon is az üzenet. Bárki, aki nem írja rá innentől ezt az üzenetet a digitálisan megmunkált, kereskedelmi forgalomba hozott reklámfotókra, nagy bírságra számíthat: 37,500 euróig terjedhet a pénzbüntetés, vagy az adott reklám költségének 30%-ára.

A francia egészségügyi miniszter, Marisol Touraine szerint nagyon komoly gondokat okozhatnak ezek a szürreális testkép-ideált közvetítő reklámok:

A franciáknál nagyon komoly gondot okoz a testképzavar: egyes kutatások és becslések szerint több tízezren küzdenek anorexiával az országban, az átlagos testtömegindex (BMI) egész Európában itt a legalacsonyabb. Hasonló törvény mellesleg már évek óta van Izraelben is, így nem Franciaország az első, aki törvényi szinten szabályozza a képmódosítást. Májusban pedig már a kifutók kórosan sovány modelljeinek alkalmazását regulázta meg kétszer ekkora pénzbírsággal a francia kormány:

És a törvény életbelépésével a Getty leszedett minden utómunkázott fotót a kereskedelmi forgalomba kínált stockfotós képtárából. Elég nagy hoppá. Mi abszolút támogatjuk ezt az irányt, úgyhogy Allez, allez, franciák!

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.