Minden a Liverpool szurkolóival kezdődött.

Státuszszimbólum.

Hogy egy szubkultúra tagja mit visel magán, ritkán a véletlen műve, ugyanis egy-egy pólóval, bakanccsal, cipővel, pulóverrel az ember egy csoporthoz való tartozását fejezte i. Ezek a típusú kódok Angliában nagyon erősek, ilyen vizuális üzenetet közvetítenek többek között a Fred Perry-pólók, a Martens bakancsok, az Umbro pulóverek, és mint megtudtuk: a Diadora-cipők.

A lelátókon szorongó népek körüli jelenségek a brit kulturális örökség részei, így tehát egyenként is érdeke, hogy a szurkolók nevezett egyének mit viselnek, milyen öltözékek mellett teszik le a voksukat. A Fila, Lacoste, Sergio Tacchini, Adidas és egyéb brandek mellett a nyolcvanas években tűntek fel a Diadora, egy hazájában is relatíve kis mennyiségben gyártó cég sneakerei, vagy ahogy Nagy-Britanniában nevezik: trainerei.

Az ok állítólag az, hogy 1977-ben Rómában rendezték az akkori BEK-döntőt, amin a Liverpool és a Borussia Mönchengladbach csapott össze. A Pool 3-1-re nyert, a szurkolók némelyike pedig bevásárolt a meccs után, és az odahaza ismeretlen márkának számító edzőcipőkkel tért haza.

Az idén hetven éves olasz brandről készült egy remek kisfilm, mutatjuk is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Tele van a tököd a munkahelyeddel? Mielőtt kilépsz, ezt azért gondold végig

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés