Főleg ha euróban kapod a fizetésedet.

Szintet lépett a Nemo, a világ első kereskedelmi forgalomban kapható tengeralattjárójának gyártója, amióta először bemutattuk:

  • akkor még csak koncepció volt, most már sorozatgyártásban van,
  • azóta Red Dot Award díjat nyert, méghozzá a kategóriájában a rangos Best of the Best díjat,
  • és immár csomagban is rendelhető, kísérőhajóval együtt.

Ami viszont nem változott: legutóbb, mint „tehetősek szórakozását” mutattuk be, ezt a jelzős szerkezetet pedig a mostani, hatmillió eurós csomagárral is kiérdemli.

Mi is történt? A Nemót gyártó holland U-Boat Worx összefogott a német ROAM hajógyártóval, és a világ legkisebb, kétszemélyes tengeralattjárójához terveztek egy 24 méteres kísérőhajót, amit most csomagban kínálnak, a fent leírt áron. Ami sok is lehetne, de minden relatív, Nemóék például úgy helyezik kontextusba a dolgot, hogy a vásárlóik „egy szuperjacht árának töredékéért hozzáférhetnek az expedíciós vitorlázás világához”. Na ugye.

A Nemo kényelmesen elfér a ROAM hátsó fedélzetén – a beemeléséhez egy darut is építettek –, méghozzá bármiféle plusz tároló doboz nélkül. A kísérőhajó csúcssebessége 22 csomó, és az óriási tárolóiban sok egyéb is elfér a Nemo mellett, többek között négy jetski is.

A ROAM tökéletesen zárt kabinterében wellness-részleg vagy tornaterem is berendezhető, ahogy a tulajdonos óhajtja. És van már az U-Boat Worx-nak egy háromszemélyes tengeralattjárója is, ami hat tonna, és még éppen elbírja a ROAM daruja. Mondhatni, korlátlanok a lehetőségek.

A kétszemélyes Nemo 2,8 méter hosszú, 2,3 méter széles és 1,55 méter magas, ezzel kisebb alapterületen elfér, mint két jetski. A tömege 2,5 tonna, háromcsomós sebességre képes, és legfeljebb 100 méteres mélységbe merülhet. Egy feltöltéssel 8 órán keresztül bírja.

(Borítókép: Nemo)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Olyan súlyos aszály pusztított, hogy előkerült egy 3400 éves város