Volt, amelyik egy napig működött, és olyan is, amelyik soha egyetlen egy nyamvadt gépet sem tudott elindítani.

Hooters Air

Egészen jól bírta a Hooters légitársasága (amit a Pace Airlines működtetett), hiszen 2003 és 2006 között, három évig reptette az utasokat 17 desztináció – pl. Bahama-szigetek, Las Vegas – között. Az üzleti modell egyszerű volt, a gyorséttermeik élményét akarták átültetni a levegőbe, azaz nagymellű csajok, csípős csirkeszárnyak és sör. Ha jobban bele gondolunk, akkor kérjük vissza ezt a céget!

Naked-Air

A repülés állítólag az emberiség egyik ősi álma, de a jelek azt mutatják, hogy az emberek, legalábbis egy részük, ezt a tevékenységet meztelenül szeretné űzni. Itt van például a Naked Air nevű légitársaság, ami ugyan csak egyetlen egy napig működött 2003 májusában, de ez alatt az egy nap alatt tök pucér utasokat szállított Miami és a mexikói Cancun között. A meztelen repülés témakörben még lesznek versenyzőink.

Pet Airways

Kisállatokkal repülni kész horror az engedélyek miatt, és persze az ember nem szívesen pakolja be tíz órára a kedvencét a repülőgép csomagterébe, hogy aztán szegény állat évekig depressziós legyen az átélt élmények miatt. Engedély a Pet Airways gépeire is kellett, de az utasok együtt repülhettek kisállataikkal. Tulajdonképpen nem is ment rosszul a biznisz összehasonlítva pár másik becsődölt légi járattal, hiszen három évig, 2009 és 2012 között működtek tizennégy amerikai város között mozogva.

Erotic Airways

Szintén három évet élt meg az Erotic Airways, ami a repülést és a testi örömöket kombinálta szolgáltatásaival. A cél egyáltalán nem az volt, hogy az utasokat eljuttassa A pontból B pontba, hanem hogy az ügyfél a levegőben bulizzon egyet a fedélzeti franciaágyban henteregve az ausztráliai Brisbane fölött, 45 percen át. Kényelmesebb, mint egy utasszállító vécéjébe szorulva, bár talán nem olyan izgalmas. Aki ilyesmire vágyik, az kipróbálhatja a nemrégiben indított amerikai Flamingo Airt.

Smokers Express

Ezt a légitársaságot azoknak álmodták meg, akik nem bírnak ki két-hat órát cigaretta nélkül. Azért írtuk, hogy álmodták meg, mert a Smokers Expressnek soha egy járatot sem sikerült beindítania, elfüstölt az egész projekt, mielőtt megszületett volna. A tervek szerint tizenegy amerikai város között üzemeltettek volna járatokat. A cég a Walt Disneynél dolgozó producer nevéhez fűződik, akinek elege lett a dohányosok elgettósításából, és azt gondolta, hogy az 54 millió amerikai nikotinfüggő meg fogja rohamozni a gépeit, de nem így lett. Szívás.

Roots Air

Mottó: akkor jó ötletnek tűnt. A Roots Air tipikusan az az eset, amikor egy cégnek rengeteg pénze van, amivel szeretne kezdeni valamit, de rútul elbassza. A Roots Kanada egyik legnagyobb ruházati cége, amely 2001-ben beindította saját légitársaságát Vancouver, Toronto és Calgary között. Két hónapig működtek, aztán becsukták a boltot.

Sólyom Airways

A Sólyom Airways a magyar polgári repülés posztmalév korszakába úgy vágtatott bele, mint egy dicsőséges felmentő sereg, de egy brandingelt Boeing 737-esen kívül nem igazán sikerült egyebet letenni az asztalra. Az ötvengépesre ígért flotta tagjai európai nagyvárosokba – Frankfurt, Párizs, London – és a tengerentúlra repültek volna. Az emlegetett arab befektetők nem jöttek, talán soha nem is léteztek, a légügy engedélyeket nem kapták meg, tavaly októberben pedig a NAV adósság-végrehajtási eljárást indított a cég ellen. A céget eladták, az új tulajt viszont az Interpol körözi. Sólyom végveszélyben.

(Forrás: Thrillist)

És ezt olvastad már?
Járható-e a világ leghosszabb gyalogútja?