Ki gondolta volna, hogy egy potenciális világjárvány akár még jó reklám is lehet? Most már tudjuk, hogy a Kínában kirobbant fertőzés egy videojátéknak már biztosan tolt az eladásain, most pedig bejött a képbe egy másik játékos is.

Ami nem más, mint Steven Soderbergh 2011-es mozija, a Fertőzés (eredeti címe: Contagion), ami a bemutatása évében nem volt épp elsöprő sikersztori. Világszinten összesen 135 millió dollárt hozott, ami a hatvanmilliós gyártási költséget tekintve a kudarctól távol áll, de nem is olyasmi, amire Hollywood felkapja a fejét.

Pedig a film egyáltalán nem volt rossz, sőt, a valaha látott leghitelesebb képet adta egy halálos világjárvány pusztításáról. Arról nem is beszélve, hogy olyan sztárok játszottak benne, mint Matt Damon, Marion Cotillard, Kate Winslet, Laurence Fishburne és Gwyneth Paltrow.

Nem is annyira meglepő hát, hogy most, amikor Kína éppen azon erőlködik, hogy valahogy megelőzze a Vuhanban kirobbant koronavírus kitörését, Soderbergh mozija a 2011. szeptemberi premierje után ismét a figyelem középpontjába került.

A film Hongkongban január végén az iTunes-on betört a top 10-be, és azóta is befészkelt a legtöbbet streamelt húsz film listájába. Jelenleg is olyan filmek mellett állja a sarat, mint az Oscarra is jelölt Az aszfalt királyai, az Élősködők vagy a Volt egyszer egy... Holywood.

...és most, hogy olvastál róla, lehet, hogy te is elő fogod bányászni valahonnan.

És ezt olvastad már?
Ezért érdemes néha átnézned az emailfiókod spam mappáját is