A Godfall mindent ígért a PS5 indítására, de ebből alig tudott valamit teljesíteni. Pedig szó nincs arról, hogy pocsék lenne. Csak a jó az nem ilyen.

Bevallom őszintén, én már az első gameplay videók alapján sem értettem, hogy miért kellene annyira örülni a Godfallnak. Nem tűnt igazán nextgennek, bár rondának sem, izgalmasnak meg aztán végképp nem, de ettől még lehetett volna belőle valami egészen elképesztő hangulatú, tényleg gyönyörű hack’n’slash PS5-ön és PC-n, aztán tessék, ennyire még sosem volt igazam.

A Godfall ugyanis olyan, mint egy gyönyörű, de unalmas nő, és pont azért unalmas, mert semmi sem fontosabb számára, mint az, hogy gyönyörű. Vizuálisan felkelti a figyelmedet, mindent megteszel, hogy a tiéd legyen, aztán eltöltötök együtt egy kis időt, és érzed, hogy hosszú távon nincs túl sok jövője a kapcsolatnak. Mert teljesen üres. És túlságosan mást hirdetett magáról. A játék előzetesen ugyanis igazi nextgen grafikát és brutális akciókat ígért, és ebből egyet tényleg tudott is hozni: a brutális grafikával nincs probléma, bár azt azért hozzá kell tenni, hogy nem minden pillanatában álleejtős a Godfall vizualitása, viszont mondjuk 80%-ban valóban olyan, hogy az embernek egyszerűen alig bírja a szeme a sok aranyat és csillogást, persze a jó értelemben véve.

Grafikailag ugyanis arra lőtt a Counterplay, hogy itt aztán tényleg minden páncél, szobor, fityfene a földön csillogjon, tükröződjön, az arany legyen fényes, a páncélok és a fegyverek legyenek cikornyás díszítésekkel felvértezve, és mindez tökéletesen látszódjon még full HD tévén is, 4K-ban meg aztán égjen bele az ember retinájába ez az egészen hihetetlen látvány. Csak aztán elkezdesz érdeklődni a belbecs iránt is, és pár órával később rájössz, hogy tulajdonképpen egy fikarcnyi ötlet sem volt ebben az egészben.

A Godfall ugyanis egy korrektnél egy fokkal sem jobb hack’n’slash, egy looter, amit nem fogsz ugyan utálni, de néha azért ásítozni fogsz közben. Pedig nem indulna rosszul, maga a felütése is egy sokkal erősebb kalandot ígér.

RPG-s elemekből sincs híján a játék, de igazából mindössze annyiról van szó, hogy az itt-ott megtalált fegyvereket váltogathatjuk, különféle extrákkal turbósíthatjuk fel a szettünket, aztán ha megszereztünk egy-egy valorplate-et, azaz különleges páncélt, akkor a segítségével megpróbáljunk még hatékonyabban pürésíteni. Hogy ezek a páncélok miért változtatják meg a hangunkat és a nemünket, az igazán jó kérdés, de hát válasz nincs, ez van, ezt kell szeretni.

Maga a harc egyáltalán nem tartalmaz semmi nagy újítást, kisebb-nagyobb kardokkal vagy pörölyökkel indulhatunk neki az ellennek, ezeket váltogathatjuk is annak megfelelően, hogy mennyire durva rondaság jön elénk, és ő mennyire gyorsan vagy komótosan mozog. Maga a harcrendszer egyébként eléggé élvezetes, és nem is feltétlenül egyszerű, de inkább azt mondom, egyszerű verzióban is tökéletesen működik, viszont az, aki tényleg ki akarja használni minden egyes elemét, jobban jár.

A Godfall ugyanis bőven ad eszközt ahhoz, hogy változatosan ütlegeljük az ellenfeleinket, néha még a DualSense kontrollert is elég jól kihasználja, amikor egy-egy erősebb támadást kell bevinnünk, az adaptive trigger jelzi, hogy egyre keményebb és keményebb ütéseket viszünk be, a harcok pedig tényleg baromi látványosak tudnak lenni, és le is kötik az embert. Úgy 2-3 óráig. Utána már jönnek a kérdések.

Ekkor már tudod, hogy nem számíthatsz másra, csak az ugyanolyan küldetések sorozatára, amit az sem ment meg, hogy éppen milyen valorplate-ben indultál neki az akciónak. Akkor sem fogod utálni a küzdelmeket, még akkor sem, ha igazából különösebb kihívást nem jelent majd a játék. Mert hát valljuk be, nincs nehéz dolgunk közben, akkor sem, ha ezerszer halunk meg, mivel nem sokkal messzebb folytatjuk, miközben az ellenfeleink életereje ugyanannyin áll, mint amikor elhaláloztunk.

A végén már igazából azt kívánod, gyorsan legyünk túl rajta. Kb. 9-10 óra alatt ki lehet végezni, és erősen kétlem, hogy bárki is újra elővenné majd a Godfallt. Minden konzol indításánál akadnak olyan játékok, amik nagyon sokat ígérnek, de a vizuális csodákon kívül semmit sem tudnak adni. Ez a PS5 esetében a Godfall. Hiába vannak benne egész jó ötletek, hiába jók a küzdelmek és annyira látványos, hogy az ember néha beleőrül a sok csillogásba, kevés ahhoz, hogy jó játékként gondoljunk rá. Viszont mint techdemó, egész jól vizsgázik, néhol megmutatja ugyanis a nextgen erejét. De vélhetően a PS5-ben még ennél is jóval több van.

6
  • Tényleg gyönyörű
  • Ráadásul még harcolni is elég jó vele
  • De ultragyorsan unalomba fullad

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.