Veery niiiiice! De tényleg!

Borat sosem volt túl jóban "anyaországával", és akkor még nagyon finoman fogalmaztunk. A 2006-os film után nagyon megorroltak rá a kazahok, mert helytelenül ábrázolta országukat, és hát azért valljuk be, volt is a sértődésnek némi alapja. Akkor perrel fenyegetőztek, és mindent megtettek azért, hogy elmondják a világnak, ők nem ennyire elmaradottak és antiszemiták, mint amilyennek Sacha Baron Cohen mutatta őket.

Most viszont fordult a kocka. Az új film és 14 év után valami történt, ez a valami igazából valaki volt, illetve még pontosabban valakik: Kairat Sadvakkasov a kazah turisztikai hivataltól és az amerikai, de Kazahsztánban egyetemre járó Dennis Keen, akik rájöttek, hogy profitálhatnak abból, hogy folytatás készül a régi filmhez.

Keen elővezette, hogy lehetne Kazahsztán új szlogenje: "Kazahstan. Very nice!", a szlogenhez pedig tényleg szép országimázs videócskák készültek. Azonnal rábólintott mindenki. Így mostantól a kazah turizmus hivatalosan is "Very nice!".

Cohen egyébként anno azért választotta Kazahsztánt Borat hazájául, mert az USA-ban szinte senki sem ismerte az országot, úgyhogy kitaláltak egy elképzelt világot, csak hát maga az ország nagyon is létezett. Nem biztos, hogy jó döntés volt, de az már biztos, hogy Kazahsztán jól döntött az új szlogennel.

Ha még nem láttad, mit írtunk a Borat Subsequent Moviefilmről, akkor olvasd el most:

A Borat 2 undorító, de nagyon betalál

Sacha Baron Cohen talán legnépszerűbb karaktere nem véletlenül tért vissza. Amerika sokkal kiábrándítóbb hely, mint valaha.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz remek film az „annyira szar, hogy az már jó” kategóriából

További cikkeink a témában