Beleugrottunk a Fallout MMO-verziójába, pofára estünk, de csak kicsit fájt.

A címben feltett kérdésre nem olyan egyszerű válaszolni. Az viszont biztosan kijelenthető, hogy a Fallout 76 nem egy túl jó játék. A jó isten se tudja, hogy mit akart vele a Bethesda. Láttak már jól működő MMO-t, az Elder Scrolls Online-t még mi is bírtuk. És egy darabig bírtuk a Fallout 76-ot is. Néhány óráig működik, kikapcsol, lenyűgöz a hangulata, aztán kiderül, hogy tulajdonképpen alig van benne bármi, ami miatt időt akarnánk tölteni vele.

Pedig annyira bíztatóan indult minden. Amikor kiderült, hogy tesztelhetjük a bétát, ráadásul nincs embargó, azonnal mehet minden a netre akár videóban is, olyan érzése volt az embernek, hogy igazán magabiztosak a fejlesztők, mert nyilván valami annyira erőset alkottak, hogy már a bétát is bátran megnézheti bárki. Pedig tele volt hibával (ami egy bétánál bocsánatos bűn), csak éppen annyira rövid ideig működtek a szerverek, hogy nem tűnt fel minden.

Aztán jött a végleges változat, és nem hittünk a szemünknek. Mintha be sem fejezték volna a játékot, bug bug hátán, de ez igazából csak a jéghegy csúcsa. A Fallout 76 ugyanis egy teljesen életképes ötlet lehetett volna, csak éppen nem ástak a mélyére. Mert igen, jó lett volna egy Fallout MMO, de hát ez a játék valami veszettül üres.

De akkor jött a patch, ami akkora volt, mint maga a játék... és semmi. Egy fokkal stabilabb, egy fokkal összeszedettebb lett, de a lényegen továbbra sem tudott változtatni. És nem is fog tudni. És ez a legeslegnagyobb baj. A Fallout 76 egy átlagos Fallout-rajongónak semmi. Egy posztapokaliptikus világ, amelyben nincs élet, és nem jó értelemben.

Egyszerre 30 emberrel kavarhatunk a hatalmas tájon, de ha valakivel valaha is találkozni fogunk, hát akkor sem történik majd semmi. A Fallout 76 nem arra született, hogy együtt építsük újjá Nyugat-Virginiát, hanem hogy magányosan lődörögjünk benne, fejlődjünk, és nézzünk ki a fejünkből, ha esetleg untatna minket néhány óra után a küldetések sablonossága. Mondhatnánk, hogy egy ilyen posztapokaliptikus világban ez teljesen természetes is lehetne, és tulajdonképpen itt lép képbe a cím. Kinek jó egyáltalán ez az egész?

Voltak pillanatok, amikor úgy éreztük, hogy nincs itt nagy baj. Mert végül is valahogy így képzeljük el ezt az egészet. Jön az atombomba, jön a pusztítás, majd csak egyedül lófrálunk, mindenhol lepusztult járművek és házak, eléggé horrorisztikus jelenetek, és kisebb-nagyobb szörnyek, akikkel meg kell küzdeni. Ezt egyébként takkra tökéletesen tudja a játék. Kérdés, hogy egy MMO-ban, amibe isten tudja csak, mennyi időt ölsz bele, jó-e, ha nincsen más.

Ha az ember jól tűri a monotonitást, és az egyedüllétet, akkor viszonylag jól el tud szórakozni a Fallout 76-tal, mindenki más viszont hatalmasakat ásít úgy 10 órányi játékidő után. Néhol kifejezetten üdítő tud lenni, hogy az ember le van dobva valahová, magára van utalva, és csak úgy létezik bele a nagyvilágba, sétál a gyönyörű őszi tájban, és próbál közben túlélni. Csak az a baj, hogy a Fallout 76 valószínűleg nem ezzel a céllal született.

Egy Fallout-játékban mindig az volt a legjobb, hogy folyamatosan kapcsolatban voltunk NPC-kel, akikkel öröm volt csevegni, de itt sem társalgások, sem érdekes sztorik nincsenek. A lényeg nagyjából ugyanaz: nyersanyagot gyűjthetünk, craftolhatunk, sok-sok fegyvert szedhetünk össze és fejleszthetünk. A VATS módosult, ezúttal nem lassíthatjuk az időt célzás közben, de hát online játéknál ezt elég nehéz is lett volna kivitelezni.

Ezúttal egy mozgatható tábort vihetünk magunkkal, amit bárhol felcsaphatunk, építkezhetünk is, amihez nyersanyagra lesz szükségünk, és a játék jó részét bizony ezeknek a nyersanyagoknak a felkutatása teszi ki. Ami valljuk be, baromi nagy kapufa. Nem érdekes, nem izgalmas, nem akarsz visszatérni hozzá. Pedig ha egy MMO-hoz nem akarsz minden idődben visszatérni, akkor a bajok nem kicsik.

A Fallout 76-tal pontosan az a baj, hogy pár óráig még csak-csak leköti az embert, aztán rájössz, hogy tulajdonképpen iszonyúan üres és átgondolatlan. Tök jó kísérlet lehetett volna a játékszéria kibővítésére, de inkább csak olyan, mint valami érdekes adalék, nem egy teljesértékű játék. Hogy mit akart vele elérni a Bethesda, azt talán senki sem tudja, de az biztos, hogy bármennyire is képes néha hangulatossá válni, bármennyire is tud megkapó lenni a táj, nincs benne semmi látnivaló, semmi addiktív, semmi szerethető. Rettenetesen steril.

Nagyon nagyot vállaltak vele, és alig tudtak valamit teljesíteni. A Fallout 76-ot még nem kellett volna kiadni. Ráadásul egy olyan időszakban érkezett, amikor jobbnál jobb játékok küzdenek azért, hogy játsszunk velük, és így még erősebben látszanak a hiányosságai. Tehát a címben feltett kérdésre válaszolva: a Fallout 76 nem jó, de el lehet vele szórakozni, ha úgy adódik, csak éppen nem szabad tőle várni... nagyjából semmit sem. Talán idővel javítanak rajta annyit, hogy igazán élvezhető legyen. De hol leszünk mi már akkor?!

A player szerint

  • Ez nagyon kevés egy jó MMO-hoz
  • A világ néha elég hangulatos, de nagyon üres
  • Kb. 10 óra után nem akarsz visszatérni hozzá
Player-méter
5
Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

J.Lo egy intelligens robot bendőjében küzd meg az MI-vel az Atlas teljes előzetesében

Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés