Van néhány film, mindegyiknek az a sztorija, hogy Jason Statham. Sok része készült már, majdnem mindegyik ugyanolyan. Most megérkezett a következő epizódja.

A Jason Statham-lét elviselhető sikerességének következtében a forgatókönyvíróknak már nem is kell azon agyalniuk, miről szóljon a színész következő filmje. Szóljon arról, hogy Jason Statham. Ő maga a történet. Üljön be autókba, vezessen gyorsan és ügyesen, lőjön, szóljon be, legyen körülötte legalább egy pár csöcs, hozzá egy bájos pofika, pörögjön az akció, több nem is kell. Az írók nem is vetnek mást papírra, csak a színész nevét, és össze is állt a történet, aztán már mehet is moziba, biztosan zabálni fogják az emberek. És zabálják is. Mert valamilyen megmagyarázhatatlan módon működik az egész.

A Jason Statham című film sokadik részében Jason Statham most Parker néven kerül elő, aki ezúttal rabló, de a helyén van a szíve, nem lop például olyantól, aki nem érdemli meg, talán ezért is tol ki vele többi rablótársa, és próbál meg egy akció után végezni vele. Jason Stat Parker azonban nem hal meg, ellenben életben marad, megrázza magát, útnak indul, hogy paradicsomlével borítsa be a környéket. Ebben társa lesz egy csinos ingatlanos (Jennifer Lopez), és a moziipar kedvenc Dörmögő Dömötöre, Nick Nolte is.

A Parker-nek nincs olyan pontja, amit ne láttál volna már más Statham-csúcsművekben, de aki beül rá, nagy valószínűséggel nem monodrámát vár, hanem autósüldözést, lövöldözést, és kopaszon keményen nézés-orgiát. Nem árulunk zsákbamacskát: a kedves néző mindet megkapja. Talán az egyetlen újítás annyi, hogy ezúttal egy kicsit túlságosan is sok a körítés, sajnos feleslegesen, a majdnem kétórás filmben akad néhány üresjárat, a sztori pedig egyáltalán nem indokolja a játékidő hosszát.

Jason Statham roppant meggyőzően alakítja Jason Stathamet, még mindig jól néz ki a kormány mögött, fegyverrel a kezében, miközben bosszút áll, így a Parker-ben is, de hát tudjuk, hiszen láttuk már az előző epizódokat, ahol Jason Statham autókba ült, és elindult a világ ellen. Lassan talán bőven elég lesz az is, ha Jason Statham másfél órán keresztül veszett sebességgel kocsikázik majd, és galambokra lövöldöz, roppant agresszíven.

De egyelőre nincs erről szó, még szükség van a sztorira és a rendezésre, amelyet ezúttal Taylor Hackford vállalt magára, aki korábban Az ördög ügyvédje és a Ray direktori székében brillírozott. Adódik a kérdés, hogy mi a fenét keresett itt? Pénzt. Nem keveset. Sajnos nem nagyon érezni a kéznyomát a mozin, tipikus B film ez, annak minden bájával együtt.

Egyszer megnézed, elfelejted, és pár évvel legközelebb csak úgy jut eszedbe, hogy az a Jason Statham-film, tudod, amelyik semmiben sem különbözik a többitől, és arról szólt, hogy Jason Statham. Rajongóknak viszont kötelező.

5/10

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ez a fotó olyan, mintha az MI csinálta volna még az MI-korszak előtt

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés