"Sosem nyúlnék hozzá A Keresztapához!" - Antoine Fuqua-interjú
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Antoine Fuqua a Kiképzés óta dolgozik Denzel Washingtonnal. Most A védelmező 2-ben bútoroztak megint össze. Londonban megkérdeztük a rendezőt, miért dolgoznak mindig együtt, és hogy mi a helyzet A sebhelyesarcú remake-jével, amit állítólag elvállalt. Vagy mégsem.

Nézd meg videóinterjúnkat Antoine Fuquával, amiből kiderül, hogy milyen volt a Kiképzésben dolgozni először Denzel Washingtonnal, hogy mennyire nehéz remake-et készíteni, és még az is, hogyan áll a hányattatott sorsú Sebhelyesarcú-remake. Ha inkább elolvasnád az interjút, akkor a videó alatt azt is megteheted.

- Melyik a nehezebb? Megcsinálni egy remake-et, vagy megcsinálni egy remake folytatását?

- Azt hiszem, alapvetően mindkettő nehéz. De A védelmező remake-je, mármint a tévéshow-é?

- Igen.

- Egyáltalán nincs köze a sorozathoz. Az a nagyszerű benne, hogy kivettük a tévéshow DNS-ét, azt, hogy valaki igazságot szolgáltat azoknak, akik nem tudnak magukról gondoskodni. Ameddig tartod magad ehhez a vonalhoz, és ha úgy játszol, ahogy Denzel, teljesen másként, nem olyan lazán, mint ahogy Ed Woodward, akkor szerintem rendben vagy. Nem csinálhatod meg ugyanazt, amit Ed Woodward. Ő nagyon jó munkát végzett.

- Mindenki szereti Denzelt, mert profi, nagylelkű, de te mit szeretsz benne annyira, hogy vele dolgozol újra és újra és újra.

- A bizalom miatt. Bízunk egymásban.

- Olyanok vagytok, mint a testvérek.

- Igen, valami olyasmi. Megbízunk egymásban. Amikor elkezdtem dolgozni a Kiképzésen, és a legelső jelenetet forgattam az étteremben, akkor dolgoztam vele először. Fiatal voltam, szóltam neki, hogy Mr. Washington, hátrajönne megnézni a monitoron, hogy mit forgattunk, erre ő azt mondta, hogy te rendezed a filmet, majd hívj, ha kellek, és elsétált. És ennyi volt. Soha nem jött oda a monitorhoz, hogy megnézze, mit csináltunk.

- De ez jó?

- Nagyon jó, de emellett ijesztő is. Mert onnantól kezdve a te felelősséged, nincsenek kifogások, minden rajtam múlik. De ha valaki bízik benned, ráadásul egy olyan nagy kaliberű színész, mint ő, aki ilyen szenvedélyesen teszi, amit tesz, akkor nyilvánvalóan arra késztet, hogy te is fejlődj, mert ő is tőled függ, bízik a víziódban, abban, ahogy látod a filmet, bízik a rendezésedben. Szóval ettől van ez a kapcsolatunk, és ezért működik.

- De ez veszélyes is lehet, mert ha ennyire bíztok egymásban, akkor olyat is tehettek, amit csak ti láttok jónak.

- Elég gyorsan megmondja, ha valami nem tetszik neki.

- Tényleg?

- Igen. Őszinték vagyunk egymással. Ha valami nem tetszik nekem, akkor megmondom neki, és ha valami nem tetszik neki, akkor ő mondja el nekem, elhiheted. Azt mondja, „én ezt nem csinálom meg”. Megpróbálhatom meggyőzni, de csak azt fogja mondani, hogy „Antoine, én ezt nem csinálom”. A legfontosabb Denzellel kapcsolatban, amit nagyon szeretek benne az, hogy Denzel nem úgy viselkedik, hogy ő „Denzel”, mármint a színész, akit mindannyian szeretünk, aki már nagyon sok éve filmeket készít, és sok díja van. Ő minden alkalommal bizonyítani akar. Szerintem ez valami belső kihívás nála, hogy mindig jobb és jobb és jobb akar lenni. Minden egyes alkalommal. És nagyon erősen akarja, nagyon erősen. Ez nagyszerű, ha már ilyen régóta csinálod.

- Te tényleg beleszerettél a remake-ekbe. Már ha hívhatjuk ezeket remake-eknek. Meg fogod csinálni a Sebhelyesarcúét?

- Még nem tudom. Meglátjuk. Segítek a forgatókönyv fejlesztésében, de még nem tudom.

- De még nem tudod, hogy meg fogod-e…

- Nem tudom még, hogy megcsinálom-e vagy sem.

- Tényleg?

- Igen.

- Még nincs forgatókönyve?

- De, nagyon sok forgatókönyve van. Csak még nem írtuk meg.

- Akkor mi a helyzet vele? Miért nem vállalod el?

- Mert a forgatókönyv még nem jó.

- Komolyan?

- Igen. Nem akarom bevállalni, ha nem jó a forgatókönyv.

- Ez egy eléggé veszélyes terület.

- Mármint a Sebhelyesarcú?

- Igen.

- Ha a forgatókönyv jó… Ha le tudod venni a Sebhelyesarcú-szót a borítójáról, és ha olvasol benne egy sztorit, ami elképesztő, és ha van egy színészed, aki annyira erős, és egy történeted, ami hihetetlen, akkor miért ne mesélnéd el azt a történetet? Csak a címe miatt? Így nem lehet gondolkodni.

- Ok.

- Nem értesz egyet?

- De igen, csak ez egy kultfilm, mármint az előző mozi, ami egyébként eleve egy remake.

- Igen, egy remake. Pont ezt mondom. Szóval attól függ. Ha papíron remek, akkor komolyan kell venni. Nem azt mondom, hogy meg kell csinálni, ebben egyetértek veled, én például sosem nyúlnék A Keresztapához. Ugye? De ha valami a papíron nagyon jól néz ki, akkor rendezőként gondolkodnod kell az elkészítésén. Ha ez egy olyan anyag, vagy egy olyan világ, ami érdekel, akkor figyelned kell rá. Utána jön a többi dolog: ki játssza majd a főszerepet? Ki lesz a Sebhelyesarcú? Mert ez is nagy különbséget eredményezhet. Denzel Washington lesz a Sebhelyesarcú? Az már egy más fajta Scarface.

- Az egy nagyon más Scarface.

- Ugye? Teljesen más személyiség volt a Kiképzésben. Szóval attól is függ, ki játssza a Sebhelyesarcút.

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.