Anzselika Habpatronnak is köze van hozzá, de Fekete Ádám a zseni.

Fogalmunk sincs, hogyan segítsünk fel egy kerekesszékest a járdára vagy egy-két lépcsőfok magasságba – ha úgy teszünk, mintha nem vettük volna észre, biztosan nem fogjuk felborítani, tehát tulajdonképpen jót teszünk vele, megnyugodhat a lelkiismeretünk. A vak embert átvezetjük az úttesten, mert udvariasak vagyunk, még el is köszönünk tőle: viszontlátásra! Ajaj… ez most véletlen, de durva sértés volt? Vagy már megszokta? Vagy megszokta, de ettől még nem esik jól neki? Ha nem beszélünk külföldiül, akkor hangosan, szótagolva, és persze magyarul igazítjuk útba a turistákat – de egy hallássérülttel hogyan kell kommunikálnunk? Hát egy szellemileg sérülttel? Sokáig lehetne folytatni, de már így épp elég tehetetlennek érezzük magunkat.

Bár a sérült emberek csoportja is ugyanolyan, mint bármilyen másik embercsoport – vannak köztük mindenféle személyiségű, habitusú, humorérzékű stb. emberek –, ez nehezen derül ki, ha nem vagyunk velük kapcsolatban. Márpedig nem nagyon vagyunk, a saját félelmeink és bizonytalanságaink is gátolnak ebben, ami persze generálja az ő félelmeiket és kitaszítottságérzésüket, és marad minden a meglévő, rossz szinten. Mi nem tudunk mit kezdeni velük, ők a furcsák, a mások, akik kellemetlen módon szembesítenek minket saját gyengeségeinkkel is, számukra meg mi vagyunk az érzéketlen többségi társadalom.

A helyzeten lehet segíteni oktatással, érzékenyítéssel, tudatos figyelemmel – vagy mindennél hatásosabb és szórakoztatóbb módon, ahogyan azt Fekete Ádám teszi. Őt a legtöbben a Tiszta szívvel című Till Attila-film Barba Papájaként ismerhetjük, egyébként a Színművészeti dramaturg szakán végzett, Szép Ernő-díjas drámaíró, Petri György-díjas költő, számos színházi produkció közreműködője. És mozgássérült.

Hétfőnként kerülnek fel új részek, a bevezető után egy villamoson átélt tanulságos és elméletben is nehezen megoldható történetet mesélt el Ádám, aztán a lustaságról érdekezett, az unboxing videója pedig kötelezően megtekintendő bónusz.

A produkció mögött egyébként a másik, elég friss YouTube-csatorna, Anzselika Habpatron alkotói állnak, oda kell figyelni minden húzásukra, ha ilyeneket tudnak.

A Tajgetosz Show videói alatti kommentekből pedig látszik: sérültek és épek máris közelebb kerültek egymáshoz, ezt pedig tényleg nem lehetett volna intelligensebben, finomabban, érzékenyebben és élvezetesebben elérni.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon