Június 8-án előrehozott választásokat tart Nagy-Britannia, a Facebook pedig annyira szeretné megvédeni az embereket saját magától, jobban mondva a közösségi hálón gyakorlatilag kiszűrhetetlen álhírektől, hogy offline-ra váltott.

A techóriás példa nélküli kampánnyal próbálja növelni a hírfogyasztói tudatosságot: a legjelentősebb brit napilapokban és folyóiratokban egész oldalas közérdekű közleményekben okítja az olvasókat arra, hogyan ismerhetik fel az álhíreket, ha azok szembejönnek velük Facebookon.

Az alant látható képen a The Timesban megjelent hirdetés látható:

Ami egyébként egy kicsit sántít, hiszen akik még olvasnak olyan presztízsű nyomtatott sajtót, mint amilyen a The Times, azok majdnem biztosan ki tudják szűrni a szóban forgó félrevezető kamuhíreket.

A Facebook az amerikai elnökválasztás kapcsán igen komoly kritikákat kapott azért, amiért nem lépett fel határozottan azon álhírek ellen, melyek - vagy félrevitték a választást, vagy nem, de az biztos, hogy - a kampány alatt szó szerint elárasztották a közösségi oldalt.

Ez a mostani offline kampány meglehetősen lehangoló képet fest a kamuhírek ellen folytatott fejlesztői háború jelen állásáról: a Facebook egészen biztosan vesztésre áll, ha ilyen eszközökhöz kell folyamodnia.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

J.Lo egy intelligens robot bendőjében küzd meg az MI-vel az Atlas teljes előzetesében

Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés